• Uw verslaggever is de afgelopen weken wat ziek geweest en het is dan ook verstandig om niet te veel te drinken. Om niet in de verleiding te komen, is hij vandaag afgereisd naar de velden van Dubbeldam, waar wel gevoetbald wordt, maar de kantine gesloten is.
    Het is een eeuwenoude traditie bij Dubbeldam dat er bij een eventueel kampioenschap geen drank geschonken wordt en de aanleiding voor deze drooglegging is derhalve een positieve: onze Zondag 2 onder leiding van trainer Paul Wols kan bij een gelijkspel of een winst tegen Groen Wit de titel veilig stellen. Hoewel er dus geen druppel geschonken wordt, heeft dat de echte fans niet weerhouden om te komen kijken naar misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen van onze mannen van het tweede.
    De laatste keer dat ons tweede elftal is alweer even geleden, maar de echte supporters herinneren het zich natuurlijk nog als de dag van gisteren. Onder leiding van Dennis Wols, de vader of opa van Paul, klaarden onze mannen destijds het klusje uit bij RCD. Vandaag is het echter een ander verhaal, met vier punten voorsprong op Groen Wit kunnen we op ons eigen veld de titel binnenhalen door gelijk te spelen of te winnen van onze concurrent.
    Op 7 oktober werd Dubbeldam met een 6-3 nederlaag naar huis gestuurd en in voorbereiding op deze wedstrijd durfde Paul dan ook niet te hopen op een goed resultaat. Onze tegenstander heeft een prachtige reeks overwinningen aaneen geregen en Paul was heel bang dat ook Dubbeldam aan de zegekar gebonden zou worden.

Stipt om twaalf uur trappen de mannen af en vanaf de eerste minuut lijkt het wel of er maar elf man en een scheidsrechter in het veld staan. Onze in het oranje gehesen mannen zijn heer en meester en het lijkt er bijna op dat we per abuis tegen de tegenstander van de Zondag 6 spelen in plaats van de runner-up van deze competitie.
    Waar Dubbeldam bijna alle duels wint, gretig is en direct op zoek gaat naar de openingstreffer, doet Groen Wit eigenlijk niets en dat in de zesde minuut Sjors Volder de score opent is dan ook niet zo heel vreemd, precies zes minuten laat Kjeld Koster de 2-0 aantekenen en weer zes minuten later zien we gek genoeg geen doelpunt van onze mannen.
    Gelukkig is Arne van Weerden in de 24e minuut wel alert en hij kopt de 3-0 binnen en nog eens zes minuten later is het Sjors die de 4-0 laat aantekenen.
    Terwijl langs de lijn Gert-Jan Geschiere flesjes water aanbiedt voor een luttele € 9,- en bij aanschaf van twee flesjes maar liefst een euro korting geeft, hangt Groen Wit in de touwen. Was de eerste helft voor deze, bijzonder sportief spelende, mannen al een martelgang, in de laatste vijf minuten zijn ze helemaal murw gespeeld en mag Dubbeldam doen wat het wil. Jurgen, Sjors en Jurgen mogen de score naar een 7-0 tillen en tot opluchting van vrijwel iedereen is dan rust.

Terwijl in de rust nog steeds ingezet kan worden op een kampioenschap van Groen Wit weet op Paul na eigenlijk iedereen dat dit natuurlijk nooit meer zal gebeuren. Paul heeft veel levenslessen opgestoken bij Joop Zoetemelk en terwijl hij mompelt dat het kampioenschap nog ver weg is, gaan we de tweede helft in.
    Dennis Oeben loopt met een grote grijns rond, hoewel hij niet begrijpt van de tegenstand, die er feitelijk niet is, is hij wel heel blij met de enorme voorsprong.
    Dubbeldam speelt in een wat lagere versnelling en Groen Wit heeft blijkbaar in de rust gehoord dat er wel iets van hen verwacht wordt en deze mannen laten dan ook zien dat ze echt wel een beetje kunnen ballen.
    Waar voor rust eigenlijk elke kans wel een doelpunt was, zien we nu dat onze aanvallers ook weleens naast kunnen schieten. Sven scoort weliswaar de 8-0, maar we zien vooral ballen die net over en naast gaan. Omdat Groen Wit iets meer tegenstand biedt, wordt ook onze verdediging getest, maar we hoeven ons over de aanvalskracht van onze tegenstander amper zorgen te maken.
    Om de overwinning veilig te stellen, wisselt Paul nog enkele keren en terwijl de Zondag 1 selectie net vijf minuten daarvoor is vertrokken naar Delft komt de wissel waar echt iedereen op gewacht heeft. Volderuit wordt gewisseld voor onze Koen Boutens en vanaf het moment dat deze tank in het veld staat, is Dubbeldam direct weer gevaarlijk voorin. Alex kijkt zijn ogen uit als hij de bewegingen van deze begenadigde speler ziet en voor hem is de panna van Koen het hoogtepunt van dit voetbalseizoen.
    Omdat het Groen Wit maar niet lukt om de eretreffer te maken, geeft onze keeper Roy de Graaf opzichtig een penalty weg en door in de verkeerde hoek te duiken staat het gelukkig 8-1.
    Toch is de gifbeker voor onze tegenstander nog niet leeg, Tim van den Enden scoort een kwartier voor tijd de 9-1, maar om onze tegenstander niet verder te vernederen blijft deze stand op het scorebord staan.

Hoewel deze wedstrijd eigenlijk niets met een kampioenswedstrijd te maken had, zal het iedereen bij Dubbeldam een zorg zijn. Onze mannen zijn magistraal kampioen geworden en inmiddels zijn alle spelers en de stafleden vertrokken naar de binnenstad van Dordrecht om daar hun overwinning op fijnzinnige wijze te vieren.
    Namens heel Dubbeldam willen we onze trainer Paul Wols, de staf en alle trainers van harte feliciteren met dit mooie resultaat. Wij zijn trots op dit geweldige elftal.