• Dubbeldam JO8-2 had na het debacle van vorige week wel wat goed te maken want die uitslag hakte er nogal in. De mannen waren vol goede moed om er tegen IFC, de tegenstander van vandaag, weer vol tegen aan te gaan en de rug te rechten. IFC wist hiervan en besloot daarom rond middennacht te willen aftrappen. Er moest al om 08:00 verzameld worden in Ambacht om vandaag IFC te gaan verslaan. De voltallige selectie was aanwezig vandaag. Dat belooft dus wat!
    De voorbereiding was uitstekend. Iedereen was keurig op tijd. Een aantal ouders hadden nog wel een jerrycan koffie nodig om wakker te worden maar hier hadden de mannen absoluut geen last van! Als een stel losgelaten hyena’s vlogen ze over het terrein van IFC heen. Hier liep/vloog duidelijk een ploeg die er straks even flink tegen aan wil gaan!
    Er is de afgelopen weken flink wat verschenen in de media over de staf van JO8-2 want de eerste 2 wedstrijden werden natuurlijk overtuigend gewonnen maar de laatste weken is er ook twee keer dik verloren. En zoals bij iedere topploeg wordt er dan veel gespeculeerd. Is deze trainer wel geschikt voor deze groep? Moet Dubbeldam niet denken aan een trainerswissel. Vooralsnog zijn er nog geen koppen gerold en kwam de trainert met de volgende opstelling:
    In het doel vandaag (de eerste helft) Fedde. Achterin spelen Adam, Thijn en Thijmen. Op het middenveld Robin, Lucas en Maihan en als spits uiteraard onze Luca! Sophie vond het veld werd erg nat en wilde liever even in de dugout beginnen
    De eerste helft was erg leuk om naar te kijken. Dubbeldam probeerde goed samen te spelen en de ruimtes (op dringend verzoek van de trainert) wat grotert te maken. Fedde had een aantal goede reddingen verricht maar tegen de eerste 2 doelpunten kon hij helaas niks doen want die vlogen tegen de touwen als een soort raketten. Maar onze helden lieten zich niet zomaar op zij zetten. Een mooie aanval op heeeeeeul veel schijven kwam terecht voor de voeten van Luca en die haalde de trekker keurig over. 2-1! Eindelijk weer iets om te juichen voor dubbeldam. Helaas volgde vrij snel de 3-1 die wederom als een donderslag bij heldere hemel tegen de touwen aanvloog. Maar onze helden toonde enorm veel veerkrracht en stroopte de mouwen nogmaals op! Er werd voor iedere meter gevochten en duels werden aangegaan. Dit resulteerde in een fantastische goal van wederom Luca. Maar het hele team droeg aan dit succes bij. Fedde had al een aantal hele mooie uittrappen bij onze spitsen bezorgd. En achterin spijkerde Adam de boel goed dicht en streed de Dubbeldamse Jaap Stam, Tijn, als nooit tevoren.
    Heel soms was Tijn ook druk bezig met het al dan niet omvallen van de lichtmast maar hij was vooral ontzettend sterk aan het verdedigen. Ook Lucas had er duidelijk zin in vandaag. Hij liet zijn fluwele linker regelmatig zien en klapte erin als een echte middenvelder. Samen met Robin en Thijmen werd er goed samengespeeld en geprobeerd onze spitsen Maihan en Luca te bereiken die met goeie acties en mooie kap en draai bewegingen de verdediging van IFC veel problemen bezorgde. Maihan schoot nog voorlangs en Robin schoot op de keeper maar de druk was duidelijk aanwezig! Nog voor rust scoorde Luca ook nog zijn derde, en zo werd het 3-3. De in kleinere getalen meegekomen supporters braken nog net niet de dug out af maar de vreugde was uitzinnig! “Hatrrick Luca, Hattrick Luca, galmde het over het sportpark. In de rust werden er nog een aantal wisselingen gedaan, zo ging Lucas de tweede helft keepen en ging Fedde weer lekker het middenveld versterken. De tweede helft probeerde onze kanjers het nog wel maar de vermoeidheid van het harde werken in de eerste helft kwam ze duur te staan. Duidelijk was dat de spirit, energie en felheid van het eerste bedrijf niet meer geboden konden worden. Er waren nog wel wat kleine kansjes en schoten maar helaas was het krachtsverschil te groot en liep IFC ver uit. De eindstand was dan ook 9-3 maar dat geeft niks want de eerste helft was hartstikke goed!
    De komende 2 weken hebben we helaas geen wedstrijd. We kunnen dan natuurlijk wel extra hard gaan trainen de komende woensdagen om de eerstevolgende wedstrijd helemaal klaar te zijn om weer de overwinning binnen te slepen! Mannen, (en vrouw) super goed gedaan vandaag! De tweede helft vergeten we snel maar de eerste was er absoluut eentje om te onthouden! Tot woensdag!