• Vooralsnog lijkt het erop dat we gewoon aan het seizoen kunnen gaan beginnen. Laten we hopen dat dit ook echt zo is en laten we alle regels rondom het coronavirus blijven respecteren, zeker op en langs de velden van Dubbeldam en op bezoek bij onze tegenstanders.
    In de week van 17 augustus mogen de elftallen weer gaan trainen. Omdat het dan nog vakantie is, is het aan de trainers van de elftallen of ze ook daadwerkelijk het veld opgaan, maar de ballen en andere benodigdheden liggen klaar in de zaal, de hokken om alles op te bergen zijn klaargemaakt voor het nieuwe seizoen en voor maandag 17 augustus zal de veldindeling voor de trainingen rond zijn.
    We hebben veel jeugdteams ingeschreven voor het bekertoernooi. Deze wedstrijden zullen een goede graadmeter zijn voor het voetballen in andere tijden. We kijken uit naar deze eerste echte voetbalwedstrijden.

Komend seizoen zullen er een paar dingen wijzigen:

• De aanvangstijden van de wedstrijden op een groot veld zullen gewijzigd worden naar 8:30, 10:15, 12:30 en 14:45 uur. Hiermee creëren we wat meer tijd tussen de wedstrijden.

• Cor van den Burg is komend seizoen verantwoordelijk voor het verplaatsen van wedstrijden. Omdat dit veel werk is, vragen we alle trainers om zo min mogelijk wijzigingen aan te vragen. Als dit echt noodzakelijk is, dan moet dit ruim een week voor de wedstrijd, dit betekent bij wedstrijden die op een zaterdag gepland staan, dat dit de vrijdag een week eerder bij Cor (cor@vvdubbeldam.nl) gemeld moet zijn. Aanvragen die korter dan een week van tevoren worden ingediend, worden komend seizoen niet in behandeling genomen, behalve bij aantoonbare overmacht.

• We zullen thuis alleen oefenwedstrijden toestaan in het weekend, ook hiervoor geldt dat dit bijtijds aangemeld moet worden bij Cor, zodat we weten wanneer er op welk veld gespeeld gaat worden. Op trainingsavonden kan er thuis niet gespeeld worden.

• We hebben komend seizoen jammer genoeg maar weinig scheidsrechters ter beschikking. Dit betekent dat we aan alle teams moeten vragen om zelf een scheidsrechter te regelen. Probeer nu alvast een vaste scheidsrechter (en natuurlijk een vaste grensrechter) te vinden, hiermee help je Dubbeldam.

• Mocht je zelf willen fluiten, spontaan aanmelden mag natuurlijk altijd. Je kan je aanmelden bij Rick Klootwijk (rick@vvdubbeldam.nl).

We hopen maar dat het seizoen uitgespeeld kan gaan worden. We kijken er in elk geval reikhalzend naar uit.