• Vorige week stond een deel van onze manschaft een feestje te vieren op de Pieten Disco, want een feestje dat hadden ze wel verdiend. Wat een gezellige avond met elkaar en wat leuk dat de club dit heeft georganiseerd. De mooie bal is al over de heg van de buren geschoten, maar dat mag de pret niet drukken.

Om in het Sinterklaas thema door te gaan, kregen we gisteravond een gedicht van onze dicht-trainer:

Beste ouders,

Ligt uw kroost al op bed?
    Heeft u dan ook de wekker gezet?

We spelen morgen thuis op onze standaard tijde,
    Ja om 9u gaan we tegen VV Emma ten strijde.

Zoals iedereen inmiddels nu wel is gewend,
    Alle jongens uiterlijk 8.30u, maar liever al om 8.15u present.

Maar denkt u wel aan een warm ondershirt met lange mouw?
    Bekijk het weerbericht maar, we krijgen winterse kou.

Vergeet dan niet ook bedekking voor de handen,
    Anders staan de mannen zo te klappertanden.

We proberen ook zeker wat te doen aan onnodig stil staan en voorkomen van beven,
    Wanneer Emma wil en kan, spelen we 7 tegen 7.

Na de wedstrijd blijven jullie dan gezellig wat drinken?
    Om hopelijk op wederom een overwinning te klinken?

De jongens vinden het fijn,
    Om na de wedstrijd nog even met elkaar samen te zijn.

De papa’s van Ruben, Darin en Danyar pakken morgen de keukendienst van JO9-1 op
    dank jullie wel vaders, echt helemaal TOP!

Beste ouders, een fijne avond zonder zorgen,
    Adieu, gegroet en tot morgen.

Voor iedereen was gelijk duidelijk wat er verwacht werd, dus dat is superfijn!!
    Helaas kwam er aansluitend een appje binnen dat Joel niet aanwezig zou zijn, maar niet getreurd, we hadden nog voldoende spelers tegen Emma.
    Helaas hadden zij maar 6 spelertjes die de wei in konden, dus werd de wedstrijd gestart met 1 wissel langs de lijn.

Onze vaste keep Lucas stond bij aanvang in de wissel, dus Danyar mocht het doel bewaken. Hij mocht gelijk aan de bak met een super fraaie redding.
    De toon werd gelijk gezet, dit zou een felle en zware wedstrijd worden en dat met een gevoelstemperatuur van -5. Maar de mannen van 9-1 zijn niet voor een gat te vangen, dus ze gingen gelijk de aanval in. En dat werd beloond, de openingstreffer kwam op naam van onze spits Darin.
    Bo hebben we helaas 2 wedstrijden moeten missen, dus hij was extra gemotiveerd om een lekker potje te ballen. Hij ging dan ook voorop in de strijd! En die strijd moest hij aangaan, na flink bikkelen, duwen en trekken, werd zijn harde werk beloond: 2-0!
    Een harde bal in het gezicht van Ruben, keeperswisseltje – dus Lucas weer op zijn vaste plek, Danyar het veld in met de Captainsband.
    Toen ging de fluit en konden de mannen even opwarmen in de kleedkamer, even de tactiek bespreken en weer door naar de 2e helft.

2e helft kwam Emma met een mooi schot, helaas was deze raak. 2-1.
    Maar Dubbeldam was sterker met kansen. De loopacties van de jongens waren niet mals. De trainingen beginnen echt de vruchten af te werpen. Wat een stevige wedstrijd, met hele stevige duels. Dit is echt vechten op het hoogste niveau. Ruben die zich steeds weer uit de handen van de verdedigers vocht, Laurens en Majid die de snelle aanvallers toch maar steeds weer tegenhielden. Lucas met een paar wereldreddingen.

Toen was daar de vrije trap van Emma, ze mannen van Dubbeldam zetten een professioneel muurtje neer, met een ligger achter de mannen zodat de panna’s tegenhouden konden worden. En het werkt, geen goal voor Emma.

Daarna kwam daar toch die tegengoal: 2-2.
    Nou kom op mannen, nog even vechten!!
    De overtredingen waren niet mals, vrije trap voor Darin, Bo een schot op de paal, maar na lang en hard zwoegen was hij daar: de 3-2 van onze topscoorder Darin, 20 seconde voor het fluitsignaal!
    Dik verdiende overwinning van Dubbeldam. Die traditiegetrouw werd gevierd in de kantine, met tosti’s, chips, drinken, snoep, alles. Want de papa’s van Darin, Danyar en Ruben stonden in de keuken, dus daar moesten we wel even lekker bestellen.

Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop