• De eerste thuiswedstrijd in de competitie stond op het programma, de dames van Steenbergen VR 2 kwamen op bezoek. Vandaag 3 afwezigen, dus met 15 meiden/ dames en meisjes konden we aan de wedstrijd beginnen. Onze tegenstander had al een berg doelpunten om de oren gehad in de beker, maar dat hadden wij ook, daar mochten we in ieder geval niet te makkelijk over denken.

Voor aanvang moesten er nog wat doeltjes van het veld gehaald worden en hele nieuwe hoekvlaggen worden geplaatst onze scheidsrechter Guyan kwam keurig op tijd in een prachtig geel shirt aanlopen.

Geen verrassing in de opstelling, door de afwezigheid van Florine begonnen we centraal achterin het duo Lotte S. en Tessa. In het eerste kwartier was al duidelijk dat we beter waren, al was de beste kans voor de bezoekers met een bal welke via de kluts op de lat kwam, waarna Diaz hem gewoon kon pakken.

We waren feller en sterker, achterin werd prima opgebouwd door Kyara en Maartje maximaal te gebruiken, maar vanuit het midden konden we vaak de buitenspeler niet bereiken. Doordat er prima aangesloten werd was Bo degene die de score opende met een schot van een meter of 20, overigens ook nog met rechts, en er waren al twijfels of ze wel linksbenig is daar de schoten met rechts vele malen gevaarlijker waren daar haar linkerbeen. 5 minuten voor de rust wist Lotte van B. de score nog te verdubbelen, welke met een prima schuiver het net liet krullen.

In de rust toch wel wat puntjes aangegeven, de tegenstander was minder, maar wij pasten onszelf zo goed aan dat we ook meegingen in het spel. Waarbij T en T beide vonden dat we ons eigen spel moesten gaan spelen, en moesten blijven voetballen.

Het kwartje was gevallen, in het begin van de tweede helft was het direct zichtbaar, Sterre en Isa konden prima gebruik maken van de ruimte op rechts , wat een paar keer resulteerde in een prima voorzet, en bij de derde voorzet het raak was, weer de rechtervoet van Bo. Manon had als taak om veel meer aanvallend aanwezig te zijn, en te schieten als ze er de kans voor kreeg. Dat was lastig, daar zij graag opbouwend aanwezig is, was ze meer achterin te vinden dan in de spits. Met de ingreep om Lotte S. op de rechtsbuiten positie neer te zetten en Manon als voorstopper, was de oplossing. Als voorstopper was ze meer voorin te vinden dan als aanvallende middenvelder, heel apart.. maar het was diezelfde Manon nu al voorstopper, welke de 4 - 0 met een prachtig schot op het scorebord zetten. We waren beter en we lieten dat nu ook zien met doelpunten. Lotte van B. had de woorden “schieten als je de kans hebt” te letterlijk genomen en gedurende een minuut of 7 schoot ze elke bal op het doel, waarbij de lat, de paal en een paard verder op in de wei geraakt werden! Doordat Sara en Amber de boel goed opjaagde kwam wist Isa te profiteren en kon de 5-0 op het scoreboard zetten, een beloning voor haar uitstekend vorm van de laatste weken. Dit ook was tevens het punt waar de supporters van het hoofdveld zich naar het B-veld verplaatsen om onze Vrouwen II bewonderen, en terecht!

Opvallend is dat onze goals de laatste wedstrijden alleen worden gescoord door de middenvelders. Althans dat gezegd hebben was Lotte S. op de rechtsbuiten positie beland en wist de eindstand te bepalen door prima naar binnen te snijden en de bal laag en strak langs de keeper te plaatsen. 6 - 0, een prima overwinning!

Volgende week uit naar Fijnaart om het op te nemen tegen de Fendert.