• 25 September 2021, de start van de competitie is een feit, de meiden van de voormalig MO19-1, zullen dit jaar als Dames 2 verder gaan, na 2 bekerwedstrijden, De zwerver VR1, werd met 0-6 verloren en thuis tegen Papendrecht
    1-8 verloren was geen graadmeter beide teams spelen een klasse hoger en met name de laatste was een prima elftal, waarbij er geen enkel verwijt naar onze meiden gemaakt kon worden.
    NU voor de competitie: Oosterhout VR1, Op papier 18 meiden, wat ruim voldoende zou moeten zijn, maar de in de praktijk hebben we ze allemaal nodig. Zo ook vandaag Amber, Anouk, Kyara, Lotte S, Noa waren er vandaag niet bij, dus 2 wissels .. het zat niet mee..

Vooraf onenigheid tussen Ton en Ton omdat Ton had gelezen dat we op veld A speelde, wat kunstgras was, maar Ton had al geïnformeerd en veld A is anders dan het hoofdveld Ton had weer eens gelijk, en we zouden de wedstrijd op gras beginnen, snapt u het nog ? Tijdens de warming up, even spieken bij de tegenstander, en beoordeeld als gelijkwaardig, en ook met 13 Dames dus dat bood perspectief.

De scheids deed vooraf even een controle op de pasjes, wat uiteraard prima was Ton en Ton wisten de namen van onze meiden en konden ze allemaal aanwijzen en omschrijven: Isa, die zit aan der haar, Sterre, tja die staat er naast en zit ook aan d'r haar, Eline .. zit aan d'r haar, Mdine .. ja aan d'r haar, Diaz.. oow die keept meer zit ook aan haar haar, afijn we kwamen glasrijk door deze controle!

Direct vanaf de aftrap werd er goed gevoetbald, voetballen vanuit achteruit, geen stress maar rustig en prima opbouwen, Flo welke vorige week vele meters op het middenveld moest maken, was er wel klaar: dat nooit meer. Dat was terug te zien, prima duo met Tessa centraal achterin. Na een minuut of 3 was Sara het slachtoffer en kreeg een bal vol op d'r neus, 6 liter bloed kwijt, maar ejh.. dat mocht de pret niet drukken maar voor de zekerheid toch even naar de kant.  De grootste kansen waren dan ook voor Yasmin en Lotte van B, die een aantal maal op snelheid door de verdediging wisten te snijden, maar op de keepster stuitte. Met 2 schoten van Manon, werd de keepster wederom getest, maar het was Bo welke vanaf 25 meter met een prachtige volley de bal klem in de bovenhoek wist te schieten.
    Wat die Ton en Ton niet allemaal kunnen leren op het trainingsveld :-)

“Kat in het bakkie”, dacht ik direct en zag de 3 punten al helemaal in de pocket, toch was het Oosterhout welk vlak voor de rust welke toch de gelijkmaker wist te maken, wat tevens de ruststand betekende. Tussen de aanmaaklimonade door de complimenten gegeven, scherp blijven, blijven voetballen, opbouwen, vertrouwen etc .. de inzet was top, de werklust ondanks de temperatuur was prima, geen speelsters uitgezonderd.

Bij aanvang van de tweede helft werd er weer een nieuw blik met speelsters open getrokken bij Oosterhout, die hadden de MO19 welke ervoor speelde ingeschakeld, met 10 wissels in de eerste helft zag ik steeds meer nieuwe meiden verschijnen. vrij snel na de aftrap van de tweede helft werd onze verdediging op snelheid geklopt, op een lange bal over Tessa en Flo werd vanuit een buitenspelpositie de 2-1 gescoord, Uiteraard ging de vlag omhoog, maar deze werd door de scheidsrechter weggewuifd, de dug-out van Oosterhout bevestigde de vlag kunsten van Ton, echter keken we toch tegen een achterstand aan.. het zat niet mee..

De wedstrijd werd wat harder, vele tikjes werden er uitgedeeld, Maartje, Manon en Eline waren vaak het slachtoffer, overigens mijn bulldozertje Eline, liep aan de zijkant ook even door een obstakel heen met een geel shirt, waarbij beide speelster ook met wat schade verder moesten. Diaz welke ons al een paar keer in de race had gehouden moest toch nogmaals de bal uit het net halen, 3-1. Eline welke een topprestatie leverde viel toch uit, d'r knie .. het ging niet meer, normaal pak je die meiden op en til je ze ff naar de kant, althans dat was 5 jaar geleden, nu moesten Ton en Ton toch wel tot het uiterste gaan om dit “pakketje” even naar de zijlijn te krijgen. De coach van de tegenpartij regelde wat kouds vanuit de kantine, waar Eline hoopte op een Malibu Cola kreeg ze een theedoek met een ice pack.. het zat niet mee.

Even wat tactische omzetting, achterin 1 tegen 1, Lotte van B als rechtsback en Flo schoof door. Tiki-taki voetbal op het middenveld door Flo en Bo (dat klinkt ook wel lekker trouwens) wist Isa met een steekbal Sterre weg te sturen (die het spelletje lekker breed hield, maar dat is een ander lang verhaal!) en vervolgens lekker op avontuur ging, en ook nog de keepster wist te passeren, 3 - 2 met nog een minuut of 6 op de klok.

In de 93ste minuut vrije trap, op 20 meter van het doel, na weer een vervelende tackle. Flo heeft het vaker gedaan, en gaat het nog zeker vaker doen, deze trap spatte op de lat uit elkaar.. het zat niet mee.. Winst had achteraf misschien te veel geweest, een gelijkspel had rechtvaardiger geweest, terugkijkend op 97 minuten voetbal met 13 meiden hebben we een leuke vermakelijke wedstrijd gezien, met veel inzet en doorzettingsvermogen van onze meiden, door het verlies teleurgesteld maar wel tevreden. Aanstaande maandag de uitwedstrijd voor de beker tegen Nieuw Lekkerland en zaterdag weer voor het eggie thuis tegen de vrouwen 2 van Steenbergen.