• Het is prachtig zomerweer in Nederland en langzaam maar zeker lijkt het er steeds meer op dat we bevrijd zijn van het virus. Natuurlijk is het virus niet helemaal weg, maar de angst maakt plaats voor hoop en de strenge maatregelen worden steeds meer losgelaten. We hebben inmiddels al gehoord dat er vanaf 1 juli weer gevoetbald mag worden en ook mogen er mensen langs de kant staan.
    Hoewel we nog steeds anderhalve meter afstand moeten houden, mogen we elkaar op steeds meer plekken, met steeds meer mensen tegelijkertijd ontmoeten. Voetbalkantines mogen onder strikte voorwaarden vanaf 1 juli weer open en het is inmiddels dus niet meer de vraag of, maar wanneer we weer naar een live voetbalwedstrijd kunnen gaan kijken.

Misschien komt het omdat de zon schijnt, maar The Captain is vol vertrouwen over de toekomst. Natuurlijk flakkert de ziekte hier en daar weer op, maar vooralsnog lijkt dit allemaal heel lokaal en zeker geen groot gevaar te zijn voor de volksgezondheid.
    The Captain hoort van veel mensen dat ze dit jaar niet naar het buitenland op vakantie gaan. Op zich is dat ook logisch, want hoewel binnen Europa de kans op een lokale uitbraak overal even groot lijkt, is het toch prettiger als je een arts in het Nederlands kan spreken. Daarnaast is het de vraag hoelang je over de thuisreis gaat doen en of er een quarantaine boven je hoofd hangt.
    In een normaal jaar zouden we nu zo’n beetje afscheid van elkaar nemen, omdat het seizoen nu echt voorbij zou zijn, maar dit jaar kan het zomaar zo zijn dat de kantine ook bij Dubbeldam geopend wordt. Op welke manier dit gaat gebeuren, is nog onduidelijk, maar The Captain weet zeker dat dit wel gaat gebeuren.
    Het is dan wel zaak dat er een duidelijk protocol klaarligt, waaraan iedereen zich gaat houden. Want hoewel we volgens de laatste richtlijnen onder voorwaarden net zoveel mensen mogen ontvangen als we zelf willen, we moeten wel de anderhalve meter afstand handhaven. In een knusse kantine als die van Dubbeldam kunnen we dan ook niet veel mensen kwijt en net als in de horeca zullen er boetes uitgedeeld worden.

Maar op een dag als vandaag, waarop ook nog eens duidelijk is dat ook weer fans welkom zijn bij hun favoriete clubs wil The Captain vooral opgewekt en vrolijk blijven.
    Het einde van een bijzonder nare periode lijkt langzaam maar zeker ten einde te lopen en de vrijheid lonkt.