• Dubbeldam 17-1  RBC 17-1  6-2

Uw verslaggever heeft als scheidsrechter net een wedstrijdje van onze 11-2 min of meer tot een goed einde gebracht als hij een grote mensenmenigte langs het B-veld ziet. Het veld is leeg en de vraag is dan ook waarom het zo druk is; het antwoord laat niet lang op zich wachten. Niemand minder dan trainer Mark van Leeuwerden komt bij veel van zijn oud-pupillen kijken en hij staat met iedereen te praten. Er gaan zelfs geruchten dat lang niet alle ouders alles op het veld gezien hebben.
    Niet alleen veel spelers, maar ook hun ouders praten voor en zelfs tijdens de wedstrijd even bij met onze voormalige top-trainer, die nog altijd precies weet wat er op het veld gebeurt.
    Als Björn, die nog even niet mag spelen deze en de komende weken, vraagt wie de tegenstander is, weet Mark dat dit RBC is. Björn denkt nog even dat RBC uit Waalwijk komt, maar als Mark alleen maar teleurgesteld nee schudt, weet Björn dat onze in het oranje gehulde tegenstander uit Rotterdam komt.

Waar onze tegenstander ook vandaan komt, ze zijn overduidelijk naar de Schenkeldijk afgereisd om met drie punten naar huis te gaan en vanaf de eerste minuut spelen ze bijzonder fel, eerst nog tot het randje, maar naarmate de wedstrijd vordert, steeds vaker hierover heen.
    We spelen op het B-veld, nog even zonder Jordy, die wat later komt, maar gelukkig wel weer met Lorenzo, die zoals we van hem gewend zijn, foutloos vlagt vandaag.
    Op het slecht bespeelbare veld begint RBC sterk aan de wedstrijd, ze winnen veel duels en het lijkt dan ook een zware wedstrijd voor onze mannen te worden. Al snel passen onze spelers zich aan en later hoort uw verslaggever van trainer Davey dat er sprake was van een tactische meesterzet. Van 4-3-3 is het elftal 4-4-2- gaan spelen. Natuurlijk zegt dit uw verslaggever helemaal niets en als hij 4-4-3 herhaalt, geeft Davey zijn voetballes maar snel op.

Hoe dan ook, Dubbeldam wordt snel sterker en Haris weet na een geweldige voorzet van Thompson zelfs de 1-0 binnen te schieten. Even daarna is het Xander, die na zijn eerste doelpunt bij de Zondag 1, dus ook gewoon voor de 17-1 weet te scoren. RBC staat met 2-0 achter, terwijl ze toch niet minder spelen dan Dubbeldam en waarschijnlijk uit frustratie krijgen ze twee keer achter elkaar geel van de geweldig leidende scheidsrechter.
    Als Haris eerst na een voorzet van Gijs en even later na hard werken en een prachtige pass van Xander nog twee keer scoort, staat het kort voor rust zelfs 4-0. RBC heeft dan nog wel een kleine kans, maar het schot op doel verontrust helemaal niemand aan Dubbeldamzijde.

Omdat RBC zeker niet onderdeed voor Dubbeldam beginnen ze fel aan de tweede helft in de hoop op een snelle treffer. Vier doelpunten verschil lijkt veel, maar het kan ook heel snel verdwenen zijn. Terwijl Ad van Dalen en Cor van den Burg nog even praten over reizen door Duitsland, waarbij blijkt dat Ad alle eet-adresjes in Duitsland uit zijn hoofd kent, wordt er nog gewoon gevoetbald natuurlijk.
    Jordy is weer terug en staat met zijn kapotte schouder naast de geblesseerde Nordin, die met een blessure van het veld bij de Zondag 1 is gestapt.

Er gebeurt niet heel veel, RBC is wat sterker en dat de 4-1 valt, is niet heel verwonderlijk. Veel duels vinden plaats op het middenveld en vaak is de inzet van vooral de RBC-spelers net wat te fel. Yorrick reageert hierop en na wat geduw en getrek krijgt zowel Yorrick als zijn directe tegenstander een gele kaart, een van de spelers van RBC mag met rood van het veld.
    Zelfs met tien man blijft RBC in deze fase sterker en als Marco een verkeerde keuze maakt bij het uitkomen, staat het 4-2. Het is duidelijk dat een eventuele 4-3 duidelijk zou kunnen zijn, maar onze mannen laten zich nog steeds verrassen door de tien van RBC.

Dan is het Haris die op het middenveld knap een duel wint en de bal naar Noah schiet. Het is geen makkelijke bal, maar Noah neemt hem knap mee en schiet de bal nog knapper over de keeper. Het is een bevrijdende treffer en als Noah even later ook de 6-2 binnenschiet, is de wedstrijd gespeeld, tenminste dat denkt vrijwel iedereen bij Dubbeldam.
    De spelers van RBC gaan gewoon door en een van de spelers scheldt onze vlagger Lorenzo uit, die kort reageert. Om te voorkomen dat dit op het laatste moment nog zou escaleren, stelt de scheidsrechter voor om iemand anders te laten vlaggen. Onze alleskunner Xander pakt de vlag op voor de laatste 60 seconden van deze wedstrijd.

In een wedstrijd waar onze jongens met enige regelmaat uitgedaagd werden door spelers van RBC, hield iedereen zijn hoofd koel, op het momentje van Yorrick na. Deze groep is in de laatste maanden ook hierin gegroeid en onze mannen hebben het gewoon voetballend opgelost.
    De 6-2 overwinning is wellicht iets geflatteerd, maar wel volkomen terecht. Het was een genot om naar de inzet van alle spelers te kijken en mede door de hattrick van Haris hebben we uiteindelijk vrij gemakkelijk van RBC weten te winnen.