• Drechtstreeek 17-1 Dubbeldam 17-1 4-2

Vandaag spelen we voor de VoetbalRijnmond Cup tegen Drechtstreek en het zou lekker zijn als onze jongens zich kunnen revancheren voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Omdat Lorenzo er vandaag niet bij is, mag uw verslaggever de vlag ter hand nemen. Het is heerlijk rustig weer en zo tussen Ciara en Dennis in, is het zo goed als windstil. De twee teams zouden aan elkaar gewaagd moeten zijn, dus kijkt ook de scheidsrechter uit naar een lekker potje voetbal.

Uw verslaggever heeft natuurlijk geen opschrijfboekje bij de hand, maar meestal schrijft hij in de rust wat opmerkingen op om toch nog iets zinnigs over de wedstrijd te kunnen schrijven. Vandaag is dit er niet van gekomen, maar het verslag kan eigenlijk heel kort en simpel zijn. De aanvallers van Drechtstreek begrijpen niets van buitenspel en onze jongens spelen hier slim op in. Bijna de hele wedstrijd lopen de mannen van Drechtstreek gewoonweg te vroeg naar voren en uw verslaggever durft op te schrijven dat hij foutloos gevlagd heeft. In totaal heeft de scheidsrechter hem echter vijf keer laten staan, waaruit in totaal drie doelpunten zijn gevallen. Bij een verlies van 4-2 kunt u zelf wel uitrekenen met welke cijfers we anders van het veld waren gestapt.
    Gek genoeg hebben we niet eens onterecht verloren, omdat onze jongens twee cruciale fouten hebben gemaakt. Bij het vlagsignaal werd er te vaak gestopt met bewegen en in de tweede helft hebben we geen kansen meer gecreëerd.
    Bij rust staat het 3-2, zowel Luuk als Haris hebben gescoord en Drechtstreek heeft dan al twee keer gescoord na een buitenspelsituatie.
    De eerlijkheid gebied te zeggen dat Drechtstreek bij vlagen gewoonweg beter was dan Dubbeldam en ook met een goed fluitende scheidsrechter was het maar zeer de vraag geweest of we een kans op de overwinning hadden gehad. We zullen het helaas nooit weten.
    Na afloop lopen onze mannen het veld af zonder de scheidsrechter een handje te geven, dat is dan weer jammer.

Enfin, het was lekker voetbalweer en we zijn met elkaar weer lekker op stap geweest. Op naar de volgende wedstrijd.