• Ries Fok heeft de selectie gisteravond laten weten aan het eind van het seizoen te vertrekken bij Dubbeldam.

Hoofdtrainer Ries Fok is bezig aan zijn derde seizoen bij Dubbeldam. De periode werd vooral gekenmerkt door corona-onderbrekingen.
    In het eerste seizoen zag je een steeds duidelijker spelbeeld. Helaas werd dit voetbaljaar al snel afgebroken door het virus en ook niet meer hervat. Ook het tweede seizoen werd al snel onderbroken, maar kon na de winterstop gelukkig wel hervat worden. Op het moment dat de competitie weer opgestart werd, bleek het virus toegeslagen te zijn in onze selectie.
    Mede hierdoor gingen de eerste wedstrijden verloren. Gelukkig gloorde er hoop in de vorm van de derde periode. Het team was vastbesloten om deze titel te pakken en zich zodoende te plaatsen voor de nacompetitie voor promotie. Op het laatste moment trok HOV/DJSCR zich terug en greep de KNVB in waardoor de derde periode kwam te vervallen en in de laatste zes wedstrijden niets meer op het spel stond. Zo ging ook dit seizoen als een nachtkaars uit.
    Deze zomer zag trainer Ries Fok bijna de gehele succesvolle JO19-1 ploeg overkomen, waardoor hij met een brede selectie aan het seizoen kon beginnen.
    Daarnaast keerde Dubbeldam 1 terug nar het district Zuid 1 in een hele sterke competitie.
    In het bekertoernooi was Dubbeldam 1 succesvol. De poulefase werd gewonnen met twee zeges en een gelijkspel tegen Terheijden. Ook de eerste knock-out ronde overleefde Dubbeldam. De uitwedstrijd tegen TVC/Breda eindigde in een 2-2 gelijkspel waarna een strafschoppenserie de beslissing moest brengen.
    De veelbesproken strafschop van Wesley Borsboom bracht Dubbeldam in de derde ronde waarin we op 18 december tegen het sterke Groen Wit spelen.

De competitie begonnen we met een zege op het sterke GSC/ODS. De stadsgenoten hadden zich deze zomer flink versterkt dus daar werd veel van verwacht. Een week later volgde een onnodige nederlaag tegen de amateurs van FC Dordrecht. De krachtsverschillen zijn heel gering, alleen Bavel was duidelijk te sterk. Dubbeldam is op dit moment terug te vinden in de middenmoot van de derde klasse.

Trainer Ries Fok was niet alleen zeer betrokken bij zijn selectie, maar bij het gehele reilen en zeilen van de club. Hij hield nauwkeurig de verrichtingen van de jeugdteams bij en schroomde niet om vele Dubbeldamse talenten te laten debuteren. Afgelopen seizoen deed hij niet alleen veelvuldig een beroep op de spelers van JO19-1, maar ook Daan Hessels, Jur Visscher en Jimmy Stolk uit JO17-1 kregen zijn vertrouwen met een basisplaats in het team.

Ook de jeugdcommissie deed nooit tevergeefs een beroep op hem en hij stond hen vaak met raad terzijde. Tevens was hij de motiverende kracht achter de kick off die de afgelopen twee seizoenen in augustus werd georganiseerd en ook in januari wist hij samen met zijn spelersgroep een fantastische voetbalochtend voor de jeugd van Dubbeldam te organiseren.

Wij vinden het dan ook buitengewoon jammer dat Ries Fok heeft besloten zijn contract niet meer te verlengen. Wij hopen dat hij met zijn team nog hele succesvolle maanden tegemoet gaan, zodat we op een mooie manier in mei afscheid kunnen nemen.