• Shirts, vlaggen en zelfs speciaal bestelde mutsen: de kantine van de Dordtse club voerde de oranje kleur de boventoon. "Het speelt iets minder dan in de zomerperiode, maar ook op trainingsavonden wil iedereen voetbal kijken", glundert bestuurslid Johan van de Velde. "Er zijn nu ook weer veel mensen, dat is leuk."

De vereniging verplaatste waar nodig, net als bijna alle andere Dordtse clubs, de wedstrijden naar zaterdagochtend. Zo kon iedereen in de kantine komen kijken en waren de velden uitgestorven. "Iedereen wilde voetbal kijken en of thuis, of hier zijn."

Oranje kwam in de eerste helft op een 2-0 voorsprong. Na rust werd het nog even spannend door een doelpunt van de Verenigde Staten, maar uitblinker Denzel Dumfries zorgde met de bevrijdende treffer voor de eindstand én blijdschap in de Dordtse voetbalkantine. "We worden kampioen", klonk het vanuit een stel fanatieke supporters. Monique is het met hen eens: "Ik heb alle vertrouwen in Louis van Gaal."

Vriendenteam
    "De sfeer was geweldig", vat Joris de middag samen. "Als je ziet dat er al een paar goede landen uit zijn gevlogen, is dit jaar het moment om te winnen." Zijn vriendenteam Dubbeldam 5 is massaal aanwezig in de kantine. Daar zijn vriendenteams, weer of geen weer, altijd goed in: de kantine in, voetbal kijken en bier drinken.

Jeroen, die met Monique en Henriëtte naar de wedstrijd kijkt, heeft nog wel een verbeterpuntje. "Jammer dat Daley Blind moet scoren, want we zijn hier voor Feyenoord", lacht hij terwijl hij een bakje friet naar binnen schuift.

Bron: RTV Dordrecht