• De tempratuur is deze ochtend nog net boven het vriespunt in Giessenburg als jo17-3 aankomt. Met bewondering wordt er gekeken naar het complex wat er staat in dit dorpje.
    De meegereisde supporters spoeden zich nog even de kantine in voor een warme versnapering voor ook zij dik gekleed de kou trotseren. De wedstrijd is nog niet begonnen en de 1e bloedneus is al een feit ja u leest het goed de 1e er volgde er nog een paar. De scheids fluit af en heeft opeens door dat Dubbeldam maar met 10 man staat. Dit is maar een paar keer geroepen. Snel komt de wissel erin en kan de bloeding gestelpt worden.
    Tsja en wat zullen we dan zeggen. Dubbeldam slaapt is niet wakker, hebben het laat gemaakt of is het de koud geen idee. Maar voetballen is het niet echt. Al vrij snel vliegen de ballen om de oren van de keeper. Deze probeert uit alle macht de verdediging toe te spreken wakker te schudden. Na 10 min volgt bloedneus nr 2. In de 15e min weet Peursum dan toch een bal langs de keeper te krijgen. Niet veel later volgen de nr 2, 3 en 4-0 in korte tijd ook.
    als klap op de vuurpijl komt daar de 3e speler het veld af met wederom een bloedneus dit keer van een bal en geen arm of knie zoals 1 v d eerdere keren. Dubbeldam heeft een enkele kans maar die komen niet verder dan de 16 dus echt gevaarlijk zijn ze niet. Peursum weet nog 2x te scoren en we gaan de rust in met 6-0.
    Dubbeldam baalt baalt hard. Even opwarmen in de kleedkamer met een bakkie thee en een donderpeptalk van de trainers.
    De 2e helft is dubbeldam wakker en opgewarmt jaja ze gaan voetballen. Ze hebben meer balbezit en komen een paar keer goed in de buurt van het doel helaas niet met het gewenste resultaat maar ze zetten tegen gas.
    Na ongeveer een kwartiertje gespeeld te hebben komt Peursum weer door en hoppa daar is de 8-0 en niet veel later volgt de 9-0.
    De mannen zijn gebrand om de 10e er ook in te krijgen maar dat lukt ze niet en Dubbeldam verliest ook deze wedstrijd helaas.
    Op naar volgende week thuis met jaja zeker weten een scheidsrechter.
  • meer