• Op 7 juni 1913 werd aan de vijverkant bij het park Dubbelsteyn de Voetbal Vereniging Dubbeldam, ofwel VVD, opgericht: eenige Dubbeldamsehe jongelui op klompen en lage schoenen, potten en stroohoeden op, namen aan de vijverkant bij Dubbelsteijn het initiatief tot oprichting van de voetbalvereniging Dubbeldam, onder de naam V.V.D.

Onze vereniging bestaat inmiddels dus al ruimschoots meer dan honderd jaar en is nog steeds springlevend. Onze jeugd voetbalt op zaterdag en van oudsher voetballen onze senioren op zondag. Vanaf 1992 is er ook een zaterdagafdeling bij de senioren opgericht en tot op de dag van vandaag is Dubbeldam een van de weinige verenigingen in Dordrecht met zowel een zondag- als een zaterdagafdeling.

Met bijna duizend leden is Dubbeldam een grote vereniging met veel jeugdelftallen, waarin zowel jongens als meiden in spelen.