• In deze vreemde tijden mag er gelukkig weer gevoetbald worden, maar bij Dubbeldam zijn we hier nog wat terughoudend mee. Om te voorkomen dat in het enthousiasme onze velden vol zullen liggen met geblesseerde spelers is het bij Dubbeldam pas toegestaan om vanaf 1 augustus oefenwedstrijden te spelen.
    Als je door je belangrijkste tegenstander uitgenodigd wordt voor een oefenwedstrijdje is nee zeggen natuurlijk geen optie en zo speelde onze Zaterdag 5 gisteren een wedstrijdje op de velden van Oranje Wit.

Voordat het virus roet in ons leven gooide, was onze Zaterdag 5 nog volop in de race voor het kampioenschap met Wieldrecht en EBOH als grote opponenten. Na het abrupte einde leek voetballen heel lang ver weg en hoewel veel competities inmiddels weer opgestart zijn, is voetballen zonder publiek eigenlijk gewoon niet leuk. Een groot deel van de passie en spanning is verdwenen en juichen om een doelpunt zonder een uitzinnige menigte op de tribune ziet er toch heel vreemd uit.
    Gelukkig was bij Oranje Wit wel publiek toegestaan en omdat iedereen keurig 1,5 meter afstand hield, leek er sprake te zijn van een gigantische menigte.
    Na weken van regen hadden ook de weergoden besloten dat het een mooie dag was om weer eens de voetbalschoenen aan te trekken en terwijl het voor de spelers wellicht een tikje te warm was, was het voor de supporters heerlijk langs de lijn.
    Hoewel het voor iedereen een beetje wennen was, lukte het twee teams om een aardige wedstrijd op de groene mat te leggen. Dubbeldam was iets sterker en dat Thomas de 0-1 scoorde, lag dan ook in de lijn der verwachtingen.
    Langs de lijn stond als verslaggever niemand minder dan Jolanda, die er vooral om bekend staat dat ze net zo lief staat te babbelen als dat ze oplet en hoewel ze wel had meegekregen dat er extra drinkpauzes waren, had ze geen flauw benul dat er alweer drie keer gescoord was. Toen er door een willekeurige Dubbeldammer een penalty binnengeschoten werd voor een overtreding die Jolanda net even gemist had, stond het tot haar verbazing opeens 2-3.
    Tussen de supporters stond ook Brend en als ervaren scheidsrechter zag hij al snel dat de scheidsrechter van Oranje Wit, die verder een prima pot floot, wellicht soms iets meer de voordeelregel had mogen toepassen.
    Voor Dubbeldam maakte dat allemaal niet veel uit, Joris scoorde namelijk ook nog de 2-4, maar wat veel belangrijker was: er is weer gevoetbald, het was gezellig op en naast het veld en iedereen heeft genoten van de eerste wedstrijd in tijden.