• Onze vrouwen van de Dames 1 willen op 27 mei dolgraag spelen tegen FC de Rebellen in het Olympisch Stadion in onze hoofdstad. Vooral Dennis Pieters kijkt hier reikhalzend naar uit, elk uitstapje naar Amsterdam is voor hem een stukje hemel op aarde. Nu ook topscheidsrechter Bas Nijhuis zich achter onze Dames 1 heeft geschaard, wordt de kans met de minuut groter dat Dubbeldam deze wedstrijd daadwerkelijk mag gaan spelen.
    Dit gebeurt echter alleen maar als iedereen, en dan bedoel ik ook echt iedereen, die deze woorden leest daadwerkelijk zijn op haar stem uitbrengt. Stemmen kan nog tien dagen, dus stem en zeg het voort.
    Om topfit aan de aftrap te staan op 27 mei is de inzet van onze vrouwen al wekenlang groter dan ooit. Normaal zijn we gewend dat dit team zonder punten onderaan staat en nu zien we zowaar twee elftallen nog wat minder goed presteren. Een van deze elftallen is Emma en op de avond voor Koningsdag strijden beide elftallen om de een-na-laatste plaats: een kraker van jewelste derhalve.

Natuurlijk wordt deze wedstrijd op het hoofdveld van onze mooie vereniging gespeeld. Niet alleen ligt het gras er zoals altijd geweldig bij, zodat werkelijk alle passes goed aankomen, ook de lijnen zijn zo goed gekrijt dat het onmogelijk is om te zien of de bal al dan niet over de lijn is. Dit maakt de taak van uw verslaggever een stuk eenvoudiger, hij mag vandaag weer eens vlaggen en zoals iedereen weet, ziet hij ongeveer nooit iets.
    In de bestuurskamer is Michelle met Semaja druk in de weer om #WVJL T-shirts met plakplaatjes en strijkijzers te maken. Ook liggen er een kleine honderd QR-codes waarmee onze Dames morgen de stad intrekken. Mocht u een van onze geweldige speelsters tegenkomen, schroom dan niet en help ze in hun strijd voor de Wedstrijd van je Leven.

De opkomst van de twee teams is professioneel, boven het veld vliegt een drone en bij onze tegenstander is niemand minder dan Virginia leider.
    De pupil van de week is zo onder de indruk dat hij weigert het veld op te lopen en we beginnen dan maar zonder het traditionele doelpunt aan de wedstrijd Bal in de sloot schieten. We weten niet wie deze strijd gewonnen heeft, wel is het Dubbeldam dat door een doelpunt van Jill op voorsprong komt.
    Uw verslaggever staat met zijn vlaggetje in zijn hand te wachten op het tegendoelpunt. Het is Jami dit seizoen één keer gelukt de nul te houden en daar moet het toch echt bij blijven. Het eerste schot op doel weet ze wonderbaarlijk genoeg tegen te houden, maar gelukkig gaat de tweede kans er wel in. Jami is geblesseerd en moet in de rust de wedstrijd verlaten, ze wordt vervangen door Demi. Omdat Jill nog een keer gescoord heeft, staat het in de rust trouwens 2-1 voor Dubbeldam.

Na rust maakt Emma gelijk en wordt het met de minuut spannender. In het veld horen we de zoetgevooisde stem van Celine de mooiste poëtische krachttermen gebruiken, naast de lijn is het Virginia die even lieftallig aan onze scheidsrechter Harry Swart laat weten dat hij wellicht voor een penalty had moeten fluiten. Het staat dan trouwens 3-2 voor Dubbeldam na alweer een doelpunt van Jill. Qua kansen had Dubbeldam verder uit mogen lopen, maar het mocht niet zo zijn vandaag. Als Demi een terugspeelbal in haar handen neemt, krijgt Emma kort voor tijd nog een indirecte vrije trap in de zestien. Als deze gemist wordt, nadert het einde en het lukt het Dubbeldam om ook tegen Emma maar liefst drie punten te pakken.

Na afloop horen we dat Celine het oogappeltje van trainer Jordy is en heeft Virginia een donderspeech gehouden in een volledig lege kleedkamer. Dennis loopt stralend rond, omdat hij weet dat Amsterdam weer een stapje dichterbij is gekomen en er is maar weer eens een nieuwe elftalfoto gemaakt op weg naar 27 mei.

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen: stem op onze Dames 1 nu het nog kan. Het zou voor het eerst in de geschiedenis van de Wedstrijd van je Leven zijn dat FC de Rebellen het opneemt tegen een Dameselftal. Dit is zo uniek, dit wil toch iedereen. Naast stemmen, moet iedereen het dus weten. Blijf er dus over praten, totdat iedereen uit enthousiasme of van pure ellende op het leukste Dameselftal van Nederland heeft gestemd.