• Dubbeldam 17-1 HVV ’24 17-1 1-0

Niet alleen is Jordy afgelopen week aan zijn schouder geopereerd, maar ook werd hij gebeld door iemand uit Hulst. Blijkbaar had hij geen idee waar Dordrecht ligt, maar om wij in de competitie ingedeeld zijn bij Walcheren en Terneuzen dacht hij zeker met een klein Zeeuws dorpje te maken te hebben. Gelukkig wist Jordy wel dat Hulst zo’n vijf kwartier rijden van Dordrecht ligt, dus op de vraag of we uit of thuis wilden spelen, was het antwoord vrijwel direct: ‘graag bij ons’.

Voor Jordy zijn het trouwens zware tijden, hij moet zeker een week zes in een mitella lopen en mag minstens drie maanden geen krachttraining doen. Gelukkig wist hij al dat het seizoen voor hem voorbij was en hij kan nu gelukkig wel uitkijken naar zijn herstel. We wensen hem natuurlijk alle goeds toe en hopen hem volgend jaar weer bij onze Zondag 1 te zien voetballen. Wie weet is hij dan niet de enige van de huidige 17-1, want onze mannen Xander en Nordin zijn door trainer Brasco gescout en mogen misschien dit weekend al hun kunsten bij ons vlaggenschip van de Zondag laten zien. Geweldig voor deze jongens en laat ze de sterren van de hemel spelen.

Voor de 17-1 is dit natuurlijk een enorme aderlating, zeker omdat we in de winterstop ook nog afscheid hebben genomen van Dave en Nathan hebben genomen. Beide jongens stoppen, hopelijk tijdelijk, met voetballen en het is dus passen en meten voor de trainers vandaag.
    Hoewel Lorenzo wel rondloopt bij Dubbeldam zal hij niet vlaggen vandaag, voor hem is het nog winterstop en dus mag uw verslaggever zich ook vandaag weer al vlaggend belachelijk maken en staat de wedstrijd onder leiding van niemand minder dan Brend de Jong, die in drie wedstrijd vandaag maar liefst vier Dubbeldam-elftallen als scheidsrechter aan het werk ziet. Na de 16-1 die oefende tegen de 15-1 volgt vanmiddag ook nog een wedstrijd van de 19-4. Breind is zo goed als foutloos en hij is door Petra verschillende keren op de foto gezet.

Onze jongens mogen op het B-veld, dat er niet geweldig bijligt, hun kunsten laten zien. Langs de lijn horen we vooral de trainer van HVV, die de hele wedstrijd nadrukkelijk en luidkeels staat te coachen. Het klinkt bij vlagen onheilspellend, maar zijn aanwijzingen zijn vooral opbouwend en het is gewoon een aardige kerel.
    In de eerste helft gebeurt er eigenlijk niet zo heel veel. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd en hebben vooral moeite met het nog net niet omgeploegde veld. De grootste kans is voor HVV, maar als de bal eerst hard tegen de paal spat, is de rebound voor Marco.
    Naarmate de rust dichterbij komt, wordt Dubbeldam sterker en komen we enkele keren gevaarlijk voor het doel, maar zonder onze spits Xander is het maken van doelpunten zo goed als onmogelijk geworden en we gaan dan ook rusten met een 0-0 tussenstand.

Na rust zien we min of meer hetzelfde beeld, twee ploegen die wel willen voetballen, maar slechts met moeite een bres in de verdediging vinden. Een van de meegereisde moeders is trouwens in de rust nog even bij een boerderij langs de Zuidendijk gelopen om enkele ballen terug te krijgen en in de loop van de tweede helft krijgt ze deze ballen keurig teruggegooid.
    De wedstrijd kabbelt wat voort en eigenlijk uit het niets is het Dubbeldam dat weet te scoren, na een prachtige lange voorzet van Max is het Harris die de bal binnenschiet. Even later lijkt Gijs de 2-0 te scoren, maar oog in oog met de keeper kiest hij ervoor om niet in de hoek te schieten.
    Dubbeldam heeft moeite om deze 1-0 te verdedigen, HVV komt enkele keren gevaarlijk in de buurt van het doel en waar een enkele speler van Dubbeldam af en toe aan buitenspel denkt, wordt er door uw grensrechter niet gevlagd. Hij vlagt daarentegen weer wel bij een doelpunt van HVV; op het moment dat er geschoten wordt, staan er drie spelers van HVV buitenspel en als Marco de bal weg stompt, schiet een van deze mannen de bal tegen de touwen.
    Er zijn nog enkele kansEN, maar gescoord wordt er niet meer en beide teams mogen terugkijken op een leuke en sportieve wedstrijd.

Uw verslaggever gaat op zijn gemak naar huis om later op de middag terug te komen om Linda op te halen. De wedstrijd van de Zaterdag 1 zou al afgelopen moeten zijn, maar er wordt nog steeds gevoetbald en tot verbijstering van uw verslaggever staat niemand minder dan Brend de Jong op het veld. Blijkbaar is er iets gebeurd met de scheidsrechter van dienst, hij schijnt harder geschopt te hebben dan menig speler op het veld en niet tegen de bal.
    We weten er het fijne niet van, maar het maakt allemaal niet uit. Na drie wedstrijden bij de jeugd van Dubbeldam gefloten te hebben, is het onze held van vandaag die het laatste kwartier van deze wedstrijd tot een goed einde brengt.
    Zien we morgen wellicht enkele spelers van de 17-1 bij de Zondag 1 op het veld, vandaag is de scheidsrechter van de 17-1 al de leidsman bij onze Zaterdag 1.