• Wieldrecht 17-1 Dubbeldam 17-1  1-4

Gelukkig heeft alleen Oranje Wit in Dordrecht parkeerproblemen en als uw verslaggever bij het verkeerde parkeerterrein van Wieldrecht aan komt rijden, kan hij nergens zijn auto kwijt. Even omrijden over de Wieldrechtse Zeedijk, langs Dubbeldam, dwars door Sterrenburg om uiteindelijk te belanden op een parkeerplaats zo’n honderd meter verderop waar wel een plekje te vinden is.
    Bij binnenkomst komt direct Lorenzo naar uw verslaggever, hij vertelt een wat warrig verhaal over stappen, Jordy, een gestolen jas en een vliegend barkruk. Blijkbaar heeft deze barkruk de knie van Lorenzo geraakt en zo staat tot ontsteltenis van zijn zoon uw verslaggever langs de lijn om te vlaggen. Petra is zo slim om zich vooraf te melden bij de scheidsrechter en zo mag ze dan vandaag wel tot het einde toe binnen de omrastering foto’s maken. Hoewel Wieldrecht bijna onderaan staat en Dubbeldam elke week verder omhoog klimt op de ranglijst, weten we van tevoren eigenlijk wel dat het een zware wedstrijd zal gaan worden.
    Vanaf de aftrap is duidelijk dat Wieldrecht alles zal geven en hoewel ze heel fel spelen, hebben ze bijna geen overtredingen nodig. Onze scheidsrechter van vandaag fluit wat gemakkelijk, waardoor er regelmatig een vrije trap genomen mag worden, maar zware overtredingen zien we gewoonweg niet deze wedstrijd. Bij de eerste de beste grote kans van Wieldrecht krijgt uw vlagger een vernietigende blik van zijn zoon, die gelukkig wel staat op te letten. Volgens hem was het zeker buitenspel, wat altijd de vraag zal blijven, omdat uw vlagger bij twijfel eigenlijk nooit zijn vlag omhoog zal steken. De aanvallers van Wieldrecht zijn snel en komen regelmatig slim achter hun tegenstander vandaan gesprint en zo zien we in de eerste helft verschillende grote kansen voor onze tegenstander. Waar Wieldrecht de kansen aan elkaar rijgt, maar niet weet te scoren, omdat Marco geweldig staat te keepen, komen ze uiteindelijk toch op voorsprong als onze keeper wat onbenullig een corner weggeeft. Zo kun je de beste man op het veld zijn en toch verantwoordelijk zijn voor de achterstand. Pas na ruim een halfuur zien we de eerste kans voor Dubbeldam en langzaam maar zeker komen onze mannen een klein beetje in de wedstrijd. Petra geeft aan dat we eigenlijk makkelijk van Wieldrecht moeten kunnen winnen, omdat ze een wat eenvoudig spelletje spelen: alles op de counter. Dit moet voor veel Dubbeldamfans trouwens wel heel bekend in de oren klinken.
    Vlak voor rust is het gelukkig Xander die een van de weinige kansen benut en zo gaan we enigszins gelukkig met een gelijke stand rusten. In de tweede helft zien we gelukkig een iets ander beeld, Dubbeldam is meer aan de bal, maar dit levert nog niet direct kansen op, waarbij Wieldrecht steeds dreigend is als ze de bal veroveren, wat trouwens met enige regelmaat te gemakkelijk lukt. Bij een bliksemsnelle tegenaanval vertrekt de spits van Wieldrecht net te vroeg en hoewel de bal in het doel verdwijnt, blijft het gelukkig 1-1. Als Dubbeldam een wat gemakkelijk gegeven vrije trap op zo’n twintig meter van het doel krijgt, legt Xander de bal keurig over de muur en in het doel. Het harde werken van Wieldrecht lijkt niet beloond te worden, maar Wieldrecht laat het er nog niet bij zitten. Omdat ze naarstig op zoek zijn naar de gelijkmaker, worden de ruimtes achterin alleen maar groter en hoewel Dubbeldam zeker geen goed voetbal laat zien vandaag, maken ze hier natuurlijk wel gebruik van. Dat er nog twee doelpunten vallen is dan ook alleen maar logisch. Noah scoort nog deze doelpunten, waarbij de tweede prachtig in de kruising geschoten is. Zo eindigen we deze wedstrijd met een ietwat geflatteerde 1-4, waarbij we Wieldrecht een groot compliment mogen geven voor hun tegenstand vandaag, het was een echte wedstrijd, waarbij Dubbeldam alles moest geven om de drie punten binnen te slepen. Volgende week wacht de laatste wedstrijd in deze najaarscompetitie, waarbij een plek bij de eerste zes op het spel staat. We weten nog niet wat onze tegenstanders gedaan hebben, maar het lijkt er nu op dat we minimaal gelijk moeten spelen om ons bij de bovenste helft in de competitie te scharen.