• De nieuwe competitie voor onze helden van de 11-2 is vorige week begonnen en na een verlieswedstrijd uit tegen IFC staat vandaag de thuiswedstrijd tegen Pelikaan op het programma.
    Vandaag is trouwens de dag dat de nieuwe coronaregels ingaan, nu mogen we nog publiek verwelkomen, morgen niet meer. Iedereen moet een coronatoegangsbewijs laten zien, behalve vrijwilligers en vanaf morgen mag het publiek met QR-code wel gebruik maken van de kantine tot 20:00 uur, maar niet buiten – al dan niet in de regen – gaan kijken bij de wedstrijden. Allemaal volkomen logisch en lekker duidelijk, maar gelukkig is vanmorgen om 8:30 uur nog publiek toegestaan.
    De verwachtingen waren dan ook hooggespannen, maar niemand had kunnen denken dat het langs het halve kunstgrasveld zo’n kolkende massa met enthousiaste supporters zou staan. Ergens is het ook niet vreemd, want met Perry van Valen als trainer, weet iedere voetballiefhebber dat er vol passie gevoetbald wordt.

Ruim voor half negen hadden de twee teams zich op het kunstgras verzameld om goed warm aan de wedstrijd te kunnen beginnen. Onze mannen waren natuurlijk gebrand om revanche te nemen en voor Pelikaan stond de koppositie op het spel. Zouden ze vandaag weten te winnen, zouden ze ongeslagen bovenaan staan.
    Stipt om 8:30 uur klinkt voor de eerste en ook ongeveer de laatste keer deze wedstrijd het fluitje van de altijd rustige scheidsrechter, die er vooral bekend om staat om alleen mee te lopen en amper in te grijpen. Het is heerlijk voetbalweer, niet koud en de enkele regenbui werkt alleen maar verkoelend. De twee teams leggen een mooie pot voetbal op de mat, ze zijn aan elkaar gewaagd en het spel golft dan ook heen en weer. Het is Pelikaan dat op voorsprong komt en de nummer 9 van onze tegenstander valt zo op, dat zowel Perry als enkele ouders van Dubbeldam onze spelers waarschuwen voor het gevaar dat hij weet te stichten.
    De spits van onze tegenstander geniet hier overduidelijk van en door de onbedoelde aanmoedigingen gaat hij steeds beter spelen. Hij maakt in de eerste helft het verschil en zo gaan we met 1-2 de rust in.

In de rust praat uw scheidsrechter nog even bij met Gerben de Deugd, de laatste week de man die verantwoordelijk is voor de indeling van de steeds grotere groep enthousiaste fluiters. En ja, er zijn scheidsrechters bij Dubbeldam die wel serieus in het veld staan, zoals bijvoorbeeld Toine Middelkoop, zelf keeper bij de 19-2 van Jacco Bos, ook scheidsrechter bij Dubbeldam en Patrick de Rover, jawel ook scheidsrechter bij Dubbeldam, die vandaag maar liefst twee wedstrijden fluit.
    Nu lijkt het net of we meer dan genoeg scheidsrechters hebben, maar dat is zeker niet het geval. Lees je dit verslag en krijg je opeens heel veel zin om ook eens een wedstrijd te leiden, spreek dan gewoon Gerben eens aan. Heb je geen idee wie dat is, kun je dit altijd doorgeven aan je trainer of je loopt op een zaterdag of woensdagavond even de bestuurskamer binnen, je kan rekenen op een warm welkom.

Maar terug naar de wedstrijd, waar in de tweede helft Pelikaan duidelijk het sterkste team op het veld is. Steeds meer wordt Dubbeldam op eigen helft klemgezet en het aantal doelpunten van Pelikaan begint wat op te lopen, terwijl de teller bij Dubbeldam op één blijft staan.
    Na de time-out gaat de nummer 9 van Pelikaan nog een kwartiertje keepen en ook dat kan deze jongen. In een van de weinige tegenaanvallen van Dubbeldam, raakt de keeper van Pelikaan eerst de bal en daarna hard de enkel van een Dubbeldamspeler. De keeper vindt dat het een penalty voor Dubbeldam is, maar eerlijk is eerlijk, hij raakte toch echt eerst de bal. Het siert deze sportieve speler natuurlijk wel.
    Dubbeldam probeert tot de laatste minuut tegengas te geven, maar Pelikaan is gewoonweg net een maatje te groot in de tweede helft en als uiteindelijk het laatste fluitsignaal klinkt, staat er een nog steeds verdienstelijke 1-6 op het scorebord en dit is mede te danken aan de keeper van Dubbeldam, die enkele prachtige reddingen in huis had.

Onze mannen van Perry hebben zich dapper geweerd en kunnen met opgeheven hoofd vooruitkijken naar de volgende wedstrijd, die dus zonder publiek gespeeld zal moeten worden. Ook zonder publiek zullen deze helden alles geven, zoveel is zeker.