• Dubbeldam 11-1 Oranje Wit 11-2 8-3

De afgelopen week heeft het geregend en gesneeuwd, de grasvelden liggen er dan ook maar triest bij. Het aantal afgelastingen is haast niet meer te tellen, maar gelukkig heeft Dubbeldam twee kunstgrasvelden, zodat onze 11-1 gewoon lekker een potje kan voetballen.
    Om 9:00 uur staan de mannen en vrouwen klaar. De keeper van Oranje Wit hangt gezellig aan de lat, met zijn behendigheid is zo te zien niets mis. Bij Dubbeldam zijn het Robert en Bob die verantwoordelijk zijn voor de coaching. Het weer is prachtig, er is blijkbaar voldoende nattigheid gevallen, het zonnetje schijnt en het lijkt wel lente.
    Een van de spelers van Oranje Wit vraagt aan uw scheidsrechter of hij goed is. Hij moet deze speler teleurstellen. Zoals alle Dubbeldamfans inmiddels weten, doet hij maar wat en het is iedere keer weer een verrassing dat hij zonder kleerscheuren het einde haalt.
    Over de fans gesproken, we zien onder meer Edwin Bijker langs de lijn, Edwin is gisterenavond gehuldigd omdat hij maar liefst 40 jaar lid is van Dubbeldam, dit is wel een felicitatie waard. Verder is het publiek opvallend rustig. Horen we normaal gesproken met enige regelmaat opvallend vrolijke en luide aanmoedigingen, vandaag is het wat tam langs de lijn.

Onze spelers zijn zeker niet tam. Ze hebben er zin in zetten vanaf de eerste minuut druk op het doel van Oranje Wit. Het is dan ook niet vreemd dat het al snel 1-0 staat en bij de time-out staat de 2-0 op het scorebord.
    Beide teams zetten hun beste beentje voor en na de time-out is het Oranje Wit dat even het betere van het spel heeft. In de 19e minuut scoren ze de 2-1. Bang voor een gelijkmaker besluit Dubbeldam maar direct de 3-1 te scoren en nog voor rust staat het zelfs 4-1.
    Het veld is in de eerste helft redelijk bespeelbaar, er zitten echter enkele gevaarlijk gladde stukken tussen. We zien dat ook opvallend veel glijpartijen en spelers die vanuit het niets op de grond liggen.
    Na de rust heeft de zon het definitief gewonnen van het nog aanwezige ijs en blijven de spelers wat meer op hun benen staan.

Het is trouwens geen sensationele wedstrijd. Dubbeldam is sterker en ondanks de enorme inzet van onze tegenstander scoort Dubbeldam al snel weer twee keer. Met een 6-1 voorsprong is de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Dubbeldam laat de teugels een beetje vieren en in het laatste kwartier zijn de twee teams volkomen gelijkwaardig aan elkaar. Met nog twee doelpunten aan beide zijden eindigen we met een 8-3 overwinning voor Dubbeldam.
    Een van de doelpunten van Oranje Wit is nog wel het vermelden waard. De aanvaller van Oranje heeft iedereen omzeild, loopt alleen op het lege doel af en scoort door de bal achter zijn standbeen binnen te schieten. Het idee was leuk, de uitwerking was maar een krappe voldoende, het ging bijna nog mis.
    Met onze spelers was vandaag helemaal niets mis. Mooi samenspel, snelle aanvallen en goed samenwerken op het veld waren vandaag de ingrediënten voor een klinkende en solide overwinning.