• Oranje Wit 11-2 - Dubbeldam 11-1 0-4

Het is woensdag en uw verslaggever, bij de spelers van de 11-1 beter bekend als uw scheidsrechter, ziet dat zijn favoriete team om half zeven tegen Oranje Wit mag voetballen. Omdat uw verslaggever zich eigenlijk altijd verveelt en amper iets te doen heeft in zijn leven, besluit hij te gaan kijken op het terrein van Oranje Wit.
    Perry heeft avonddienst en kan er helaas niet bij zijn. Kenners weten dat de laatste zeven wedstrijden tegen Oranje Wit zijn geƫindigd in een 7-7 gelijkspel. Een overwinning, die noodzakelijk is om kampioen te kunnen worden, is dan ook op voorhand geen zekerheid.
    U heeft het woord kampioen gelezen, Feyenoorders onder ons durven dit woord inmiddels hardop uit te spreken, en ook onze 11-1 kan kampioen worden, maar in tegenstelling tot de beste Rotterdamse club die in de Kuip speelt, is dit geen zekerheid. Boven dit verslagje kunt u de stand zien en er is nog Ć©Ć©n grote concurrent: Rijsoord 11-3 en laat dit nu net de tegenstander zijn op 20 mei.
    20 mei, schrijf deze datum op, het is twee dagen na het Hemelvaarttoernooi en 8:30 uur lijkt vroeg, maar het is de kampioenswedstrijd van onze 11-1. Daar moet je toch gewoon bij zijn.

We dwalen af, terug naar de wedstrijd van vandaag. Het is 10 mei, dus prachtig weer. Als uw verslaggever net iets te laat van huis vertrekt, is het prachtig mooi weer. Overal in Dordrecht schijnt te zon, maar als hij na wat parkeerperikelen eindelijk uit de auto stapt, ziet hij boven de velden van Oranje Wit donkere wolken hangen.
    De wedstrijd is natuurlijk al begonnen en vanuit de verte ziet hij dat Dubbeldam scoort, hij hoort kort daarna van Edwin Bijker dat dit de 0-1 voor Dubbeldam was.
    Eenmaal langs de lijn begint het te regenen en deze regenbui, die waarschijnlijk niet veel groter is dan een half voetbalveld, zorgt ervoor dat uw verslaggever geen letter op papier kan zetten. Hij moet alles wat hij ziet onthouden en laat dit nu net geen kwaliteit van hem zijn.
    In de inmiddels stromende regen ziet hij twee elftallen die moeite hebben met passen naar een medespeler. Bijna alles passes zijn te hard of juist te zacht. Dubbeldam speelt niet super, Oranje Wit is nog een klasse minder goed.
    Voordat u denkt dat het een verschrikking was om naar deze wedstijd te kijken, is het belangrijk om duidelijk te maken dat hier absoluut geen sprake van is. Alle spelers op het veld zetten zich voor 100% in. Dat niet alles lukt, is dan helemaal niet erg. De passie straalt ervan af en vooral de spelers van onze tegenstander verdienen een dikke pluim. Dubbeldam is gewoonweg een maatje te groot, Oranje Wit weet met een tomeloze inzet veel aanvallen onschadelijk te maken.
    Terwijl de regen het veld en alle fans langs de lijn drijfnat maakt, scoort Dubbeldam in de eerste helft nog drie keer en de 0-4 die in de rust op het scorebord staat, is een goede afspiegeling van de verhoudingen.
    Over de tweede helft kunnen we kort zijn, het weer klaart op, het voetbal niet. Dubbeldam lijkt het prima te vinden en misschien zijn onze jongens en meiden meer bezig met het kamp dan met de wedstrijd.
    Het eindstand is 0-4, een prima resultaat, maar veel belangrijker is het kamp. Nog twee nachtjes slapen en dan is het zover, een groot deel van onze jeugdspelers gaat mee op kamp. Vrijdagmiddag vertrekt de bus naar Brabant, zondag komen onze helden weer terug naar Dubbeldam. De belevenissen van onze spelers zijn te volgen voor iedereen, dus lees en kijk mee en geniet mee met ons kamp.