• Nieuwe ronde nieuwe kansen, ik wil dan ook niet terugkomen op de wedstrijd van vorige week met een teleurstellende resultaat wat we bij onszelf moeten zoeken. In ieder geval is het trainingskamp ook een feit geworden, in het weekend van 4 April. Herman en Tanya zullen als extra begeleiding mee gaan, Herman voor de muziek en de sfeer, Tanya om wat extra voetbal skills over te brengen, een beetje datgene wat Ton en Ton beiden niet hebben. De wedstrijd : Ook Heerjansdam bengelt een beetje onderaan en in de beker wisten we op eigen veld deze dames al de baas te zijn met 4- 1. Deze week met Flo en Maartje welke vorige week ontbraken nu zonder Anouk, Linsey en Lotte S. Dit houd echter in dat we nog steeds 5 wissels op de bank hebben.

Startend een een 4-4-2 opstelling, zat de smaak er direct in en was al snel duidelijk dat we een andere instelling zagen dan vorige week. Yasmin en Lotte ondersteund door Amber wisten de achterhoede als snel op scherp te krijgen, steekbal op Lotte was net te hard, en in de 14de minuut met een knappe actie was het Yasmin welke haar tegenstander het bos in stuurde en verwoestend de bal in het net schoot. Een verdiende voorsprong, en onze dames lieten het er niet bij zitten wat kort daarna een een schot op de paal van Yasmin opleverde. (Ik heb inmiddels vernomen dat de verdediger van Yasmin ook al heel het weekend wakker heeft gelegen van al haar actie`s.. ) Een actie van Lotte, alleen op de keepster wist de bal met uiterste precisie net aan de verkeerde kant van de paal te plaatsen. De volgende prima aanval van achteruit wist Amber in stelling te brengen welke de keepster vanaf de 16 testen.

Het was niet allemaal eenrichtingsverkeer want de Heerjansdam mocht dan wel onderaan de ranglijst bungelen met veel tegengoals, maar ik had al begrepen dat zij met regelmaat zonder deze vast keepster moesten aantreden wat hiervan de oorzaak was. Zo kreeg Florine het voor elkaar om als laatste vrouw de bal te verliezen en Diaz ons met een snoekduik wist te behoeden voor de gelijkmaker. Bij het klinken van het rustsignaal, konden we met een prima gevoel de kleedkamer opzoeken, een 1 – 5 had ook zomaar de tussenstand kunnen zijn. Kortom ik had er geen minuut over nagedacht dat de 3 punten niet terug naar Dordrecht werden genomen. Bij aanvang van de tweede helft was het eerste kwartier voor Heerjansdam, het middenveld werd overlopen en we konden voorin de bal niet al te lang vast houden.

Na een skirmish voor ons eigen doel ontsnapte we aan de tegentreffer, deze flipperkast scene leek wel een minuut of 5 te duren, we kregen de bal niet weg, en zo ongeveer elke verdediger inclusief Diaz gooide alles in de strijd om de bal tegen te houden. Het leek ook te lukken, echter nadat het grote gevaar over wisten ze toch via onze rechterkant door te breken en de gelijkmaker binnen te schieten.

Driftig overleg tussen de 2 top trainers die hun winstpremies zagen weg vliegen, even achterom kijkend zaten Amber, Isa, Maartje,Noa en Yasmin nog onder de dekentjes op de bank. Er was dus helemaal geen reden tot paniek! Na een warming up het middenveld en voorhoede weer op oorlogssterkte gebracht en het spelbeeld veranderde direct. Van de 4-3-3 weer terug naar de 4-4-2 met goed opkomende middenvelders zorgde ervoor dat Lotte wederom alleen op de keepster mocht afgaan, maar de bal niet iets te ver voor haar uitspeelde. In deze actie nog werd er nog een tikkie uitgedeeld, en toen zij dit nog even duidelijk maakte tegen de leidsman ging deze op zijn beurt nog even een discussie aan van enkele minuten. De Scheidsrechter van dienst zag overigens overtredingen welke hij als enige zag en altijd in het voordeel van de thuisploeg. Wat de momenten daarna dan nog nog wel voor wat opschudding zorgde waarop we weer een vrije trap kregen op een zeer ongunstige plek, afijn de resulteerde in een cornerbal, welke ook nog een keer of 4 overnieuw mocht worden genomen.

Vanaf de zijkant de meiden proberen te bereiken om zich niet uit het spelletje te laten halen en gewoon te doen waar we goed in zijn, voetballen. Ik weet niet of het ze bereikt had maar 2 minuten later was het Manon welke uit een voorzet prima de 1 – 2 binnen schoot. De buit was binnen, 3 punten in de knip en over het algemeen in een prima wedstrijd! De complimenten overigens aan het meegereisde publiek, het is altijd een genot om uit te voetballen en meer publiek langs de kant te hebben dan de tegenstander !

Aanstaande woensdag om 19:30 wordt er uit gespeeld voor de Rijnmond cup tegen DCV, een ploeg uit de eerste klasse. Bij winst ontvangen we VVOR op 25 maart thuis.