• Vandaag stond de topper tegen de Zwerver op het programma, op de onmenselijke tijd van 10:00, wat inhield dat de wekker om 07:45 af had moeten gaan. Voor de één normaal, voor de ander laat, maar door de weeks draait deze verhaaltjesverteller zich gewoon nog een keer of 3 om. Dominique was vandaag de enige afwezige, wat dan ook weer prima uitkwam, gezien de grote groep speelsters had waarschijnlijk niet iedereen kunnen voetballen. De warming up was prima, de peptalk voor de wedstrijd ook, de cliché uitspraken “we gaan er voor” was dan ook het enige wat we verlangde van de meiden, maximale inzet.

Dat de tegenstander zeker gelijkwaardig was aan ons was vanaf de aftrap duidelijk, een snelle voorhoede, goed voetballende middenvelders zorgde ervoor dat we achterin alle zeilen bij moesten zetten. Anouk en Noa hadden haar handen vol en moesten de nodige meters keer op keer afleggen. Onze linkerkant had het zwaar, echter met Tes en Flo in de buurt lukte het ons toch keer op keer om zonder kleerscheuren er uit te komen.

De druk werd na een minuut of 20 overigens prima omgebogen, waarop Lotte S. tot 3 maal toe alleen op de keepster af mocht, echter mede dankzij het prima keeperswerk een voorsprong ons niet niet gegund werd. Weer een prima steekpass van Flo, “wat een overzicht” om Isa ook even lekker op de rand van de 16 oog in oog met de keepster te zetten , maar ook Ies had iets teveel tijd nodig en wederom geen geluk niet onze zijde.

De schoten van Manon, Flo en Lotte van B mochten er ook niet in. Aan de andere kant hadden we het onder controle althans, tot 2 maal een veels te korte pass tijdens de opbouw kon Diaz nog even wakker houden, welke prima gestrekt naar de hoek moest om de bal naast het doel te stompen. Yasmin die tegenwoordig met een vrij simpele beweging haar tegenstander opzij weet te zetten, mocht met een korte sprint als 5de deze wedstrijd alleen op de keeper af, schoof de bal langs de keepster maar draaide net voor het doel langs.

De tegenslag kwam overigens uit het niets, juist terwijl we in een betere fase zaten wist de snelle spits een gaatje te vinden, ook de pass op haar was op maat en zij wist de bal wel direct in de touwen te jagen.

In de rust teleurstelling, 1 – 0 achter terwijl er prima gevoetbald werd, en er veel kansen gecreëerd werden is zuur. We konden ook niemand aanspreken over de inzet, werkelijk waar een ieder haalde het maximale uit zichzelf. Dat is iets waar je als trainer helemaal vrolijk van wordt.

In de tweede helft toch was wissels, Eline de halverwege de eerste helft de taak had de snelle spits te volgen waar ze ook heen ging zat dan ook in de kleedkamer bij onze gasten, taak prima volbracht, moest ook de in de tweede helft weer aan de bak.

De scheidsrechter van dienst moest een oom Kyara zijn, ofwel de broer van Ton H. Hij “floot” in mijn ogen prima, alleen floot hij bijna nergens voor, en dat gold voor beide teams. Voor handsballen, duwen met 2 handen, beethouden en ik zag Lotte van B met een vrij harde tackle ook wegkomen, maar deze bleek ook hard op de bal te zijn geweest en de tegenstander was “Collateral damage”. Kortom vanaf de zijlijn prima scheids, hij voelde de wedstrijd perfect aan!

Omdat er dan ook geen commentaar was om zulke overtredingen vanaf onze zijlijn nam hij het vlagsignaal van onze grens dan direct over en werd een buitenspeldoelpunt van de De Zwever terecht afgekeurd. De moegestreden Eline werd vervangen door Maartje, die naast haar prima inzet de laatste tijd een beetje ongelukkig in de afgelopen wedstrijden zat wist mij te overtuigen dat zij, juist zij die spits helemaal onder controle ging houden.
    Aan het begin van de tweede helft kwam er een nieuwe spits bij, vermoedelijk oudere zus van de plaaggeest van onze linkerkant en zij wist halverwege via de onze rechterkant door te breken en Diaz kansloos te laten, 2 – 0 achter! Kyara viel daarbij nog geblesseerd uit, wat Sterre automatisch tot back promoveerde, iets waar ze al tijden naar uit keek ;- )

Daar we zeker niet wilden verliezen zou Flo door schuiven, gevolg Lotte van B met Manon, nog meer meters moesten maken over het middenveld en we achterin 1 op 1 gaan spelen.
    Wederom de complimenten Maartje en Sterre als backs deden het net zo goed als Noa en Kyara en verder dreiging wisten te voorkomen.

Na een wissel truc, vroeg een vader van de tegenstander aan mij of ik het wist dat we maar met 10 spelers in het veld stonden, waarop ik na 2 maal tellen tot dezelfde conclusie was gekomen, vertelde ik hem maar dat we dat “expres” deden want anders maakte De Zwerver helemaal geen kans :- ( Dus Amber, welke al lekker onder een dekentje zat weer terug de wei in geduwd, waar ze haar kunsten weer kon vertonen.

Mdine wist in de positie voor Sterre haar kant veilig te stellen, zodat hun linkerkant geen gevaar meer kon brengen. De aansluitingstreffer hing in de lucht, Amber was zeer dicht bij het net en blijkt net zo vervelend te zijn als Sara … tja Sara ze was er weer, het was lang geleden dat ik ze zo heb zien rennen, jagen, storen, tjeetje ..Sara .. zo vervelend voor een tegenstander, wat keer op keer balbezit opleverde, door het simpelweg afpakken, of het een zo moeilijk maken dat het automatisch balbezit voor ons opleverde.. Volgens mij was het Flo die de steekbal op Lotte S. gaf en wat in de eerste helft niet lukte, was de afronding prima 2 – 1 met nog 10 minuten op de klok.

De spanning was voelbaar, toch viel hij niet meer. Vol gas op de achterhoede van De Zwerver deed ze wankelen, maar ze bleven staan. De einduitslag 2 – 1 waarbij ik nog steeds het vertrouwen heb dat de eerste plek nog in zicht is.

Volgende week komt Heerjansdam op bezoek U bent er toch ook ???