• Walcheren 17-1 Dubbeldam 17-1 7-4

Uw verslaggever begint de dag bij Dubbeldam, waar hij een wedstrijdje van onze 8-3 mag fluiten. Hier staan de spelers nog gewoon met een Spidermanmuts op het veld en als uw verslaggever een keertje fluit, wordt hij volkomen genegeerd door het jonge grut op het veld.
    Robert de Haas is als leider van de 13-1 zo trots als een pauw; waar veel andere elftallen het moeten doen zonder scheidsrechter, heeft hij gewoon twee mannen die niets liever doen dan een wedstrijdje van zijn jongste zoon te fluiten.
    Na een uurtje Dubbeldam en een lange reis naar Vlissingen, staat uw verslaggever in een druilerig regentje te kijken naar onze mannen, die vorige week zo sterk aan deze competitie begonnen. De voortekenen zijn niet geweldig, Xander is weggestolen door de Zondag 1, Nordin is nog steeds geblesseerd en Björn telt de dagen totdat hij weer mee mag doen. Aan de opstelling te zien, hebben we een uitdaging vandaag, maar al in de eerste minuut zien we een aardige kans voor Dubbeldam. Nog geen minuut later staat echter de 1-0 op de borden.
    Dubbeldam zet het gelukkig direct weer recht en na een voorzet van Max Dijkstra is het Yorrick die de gelijkmaker scoort. De eerste keer dat Lorenzo vlagt, laat de scheidsrechter hem staan, het blijkt het begin van veel ellende te zijn. Hieruit volgt geen kans, maar even later scoort Walcheren wel, nadat er overduidelijk hands werd gemaakt. Het deert onze scheids net en even later lijkt het direct al 3-1 te worden na klunzig balverlies, gelukkig gaat de bal hoog over.
    Het is Luuk die voor de 2-2 zorgt uit een vrije trap van zo’n twintig meter van het doel. Deze gelijkmaker valt in een fase waarin Dubbeldam duidelijk sterker is en als Haris zich in de zestien vast lijkt te lopen, krijgt hij de bal knap bij Yorrick, die voor een verdiende voorsprong zorgt.
    Ondanks dat het weer wat druilerig is, een dag voordat een zware storm ons land zal teisteren, is de sfeer op en langs het veld gemoedelijk en zien we dat Walcheren zich onder de druk uit voetbalt. Weer weten ze knap te scoren en als even later Marco een hard schot nog weet te pareren, valt in de rebound de 4-3. Max de Haas blijft even geblesseerd op de grond liggen en dat is wel het laatste wat we kunnen gebruiken. Gelukkig staat hij snel weer op en kan hij in de rust wat bijkomen.

Waar het in de eerste helft volkomen gelijkwaardig was, lijkt dit in de tweede helft ook het geval te worden. Max Dijkstra maakt binnen een minuut de 4-4 en Davey zegt met een grote grijns dat het nu weer gewoon 0-0 staat.
    Vanaf deze gelijkmaker gaat er iets volkomen mis in het hoofd van onze scheidsrechter; was hij in de eerste helft grotendeels foutloos, in de tweede helft fluit hij in bijna alle gevallen verkeerd, waarbij eerst Walcheren zich bestolen mag voelen. Max de Haas trekt een doorgebroken speler op de rand van de zestien naar de grond, maar volgens onze scheidsrechter is hier niets aan de hand.
    Even later speelt Max in de duel duidelijk de bal, maar krijgt hij een vrije trap tegen en zelfs een gele kaart. Thompson herhaalt dit kunststukje in de zestien, ook zijn sliding is voor iedereen duidelijk op de bal, maar ook hij krijgt geel en Walcheren een onterechte penalty, die keurig benut wordt.
    Terwijl we met enige regelmaat Dubbeldamspelers hun veters zien strikken en de witte schoenen van Davey rood uitslaan door de kurk die op het kunstgras ligt, geeft onze scheidrechter maar weer eens een hoekschop cadeau, waaruit Walcheren de 6-4 binnenschiet.
    Niet alleen de scheidsrechter heeft geen beste tweede helft, ook een aantal spelers van Dubbeldam speelt de bal liever in de voeten van een tegenstander dan dat ze een ploeggenoot inspelen. Na weer eens balverlies staan er twee aanvallers van Walcheren voor Marco en waar ze altijd moeten scoren, mist één van deze jongens de bal volledig.
    Onze mannen lopen in deze tweede helft volledig achter de feiten aan. Walcheren domineert en waar Dubbeldam grossiert in fouten, is het Walcheren dat hiervan profiteert en zelfs nog de 7-4 laat aantekenen.
    Het is zeker niet dat Marco een complete offday heeft, want de meeste doelpunten zijn gewoonweg onhoudbaar. In de laatste seconde van de wedstrijd heeft Marco gelukkig nog een mooie redding en loopt de teller niet verder omhoog.
    Zo verliezen we met ruime cijfers, waarop niets valt af te dingen. Waarschijnlijk was de penalty het breekpunt, maar naarmate de wedstrijd naar het einde sukkelde, konden onze mannen niet veel meer brengen. Het is jammer dat de scheidsrechter zo’n belangrijke rol speelde bij het scoreverloop, maar ook dit hoort bij het voetbal.