• Het is een gek jaar: 2020. Waar een doorsnee zaterdag normaal in het teken staat van een lekker potje voetballen worden we al maanden geteisterd door de grootste tegenstander van dit moment: JO-Covid19. Geen wedstrijden meer voor de jeugd. Geen opstellingen bedenken. Geen onbekende tegenstanders. Niets van dit alles. Een aantal weken spelen wij al voor de onderlinge JO-8 Corona-cup. Een mixpartij van alle JO8 spelers. Ook hier beleven de kinderen veel plezier aan maar het is toch anders als tegen onbekende tegenstanders op vreemd terrein.

Vandaar ook dat de JO8-2 activiteitencommissie in actie is gekomen en voor vandaag een alternatief plan heeft bedacht. Wel moest de activiteit affiniteit hebben met voetbal natuurlijk. Nu schreef een wijs man ooit dat voetbal oorlog is. Vanuit die filosofie is deze activiteit bedacht. Lasergamen! Met 2 teams het bos in. Aanvallen, verdedigen, tactische plannen, looplijnen, vreugde, verdriet… het zijn allemaal facetten die ook in het voetballen terugkomen maar vandaag dus in het bos.

Om 14:00 werd er verzameld bij de viersprong. Na wat emotioneel afscheid van de ouders die er helaas niet bij mogen blijven gingen wij om een beetje warm te draaien even wat spelen en klimmen en er werd genoten van de zelfgemaakte Dubbeldam JO8-2 taart en een pakje appelsap. Niet lang hierna was het tijd voor het echte spel van de dag: Lasergamen in het bos!

Er volgde wat uitleg over het spel en over de guns en door de spelleider werden teams gemaakt.
    Team Rood: Robin, Fedde, Sophie en Maihan. Team Geel: Adam, Lucas, Luca, Tijn en Thijmen. Het bleek al snel een hele fantieke bedoeling te worden en de denkbeeldige kogels vlogen in het rond. Waar er normaal voor elkaar gestreden wordt in de wedstrijd en we dan 1 front vormen was het nu een waar vijandelijk gebied.

Er werd gestreden voor iedere meter en de strijd was duidelijk zichtbaar. Maar gelukkig kwamen alle spelers er zonder kleerscheuren van af. Er werd vooral genoten van deze activiteit. Weer eens wat anders dan een potje voetbal en natuurlijk goed voor de teambuilding om nader tot elkaar te komen, zodat we straks na de winterstop als covid het toelaat weer met elkaar lekker kunnen gaan ballen!

Het was in ieder geval een zeer geslaagd eerste teamuitje van dit gezellige team, er zullen er zeker nog vele volgen!

Goed weekend nog en tot snel!

Activiteitencommissie Dubbeldam JO8-2