• Deze week stond uw razende reporter weer langs de lijn. Een wedstrijd in Dordrecht, dat is in de ochtend altijd fijn. Hier werd zoonlief om 7.45uur zijn bed uit getrommeld en om 8.15uur waren we aanwezig bij DFC. Daar zaten de trainers ons al op te wachten in de warme kantine. Bij DFC stoken ze de boel nog lekker op. Onze trainers, Carla en André, zijn trainers van de klok. Aanwezigheid werd verwacht tussen 8.15 en 8.30uur. Om 8.30uur werden ze dan ook een beetje nerveus, want er waren nog 3 spelers afwezig. Gelukkig kwamen ze nog wel voor 9.00uur, dus konden ze met 7 spelers van start.
    Helaas is Bo nog steeds geblesseerd. Woensdag ging hij weer met al zijn enthousiasme de training in, maar dat was toch een beetje te veel van het goede, dus helaas moesten we onze wervelende middenvelder missen. Ook stonden ze dit keer niet langs de lijn, maar lekker een ochtendje uitslapen en het been goed laten rusten!
    Dé dag na de waardeloze wedstijd Nederland-Ecuador. Normaal zou je denken dat je de ochtend na zo’n wedstrijd kan zeggen: Nou Danyar, denk aan de acties van Frenkie, of Majid pak die bal net zoals Timber en pass hem net als Virgil door naar Laurens. En Darin, die ballen zo het net in als Gakpo en Ruben maak je net zo onsterfelijk als Klaassen. Jullie hebben waarschijnlijk allemaal die wedstrijd gezien… Deze aanwijzingen kregen de mannen van JO9-1 dan ook zeker niet, want dan zou het ook uit tegen DFC een waardeloze wedstrijd worden! Maar dat werd het gelukkig absoluut niet.
    Om 9.00uur ging de wedstrijd van start. Wat een eerste 5 minuten, de jongens van Dubbeldam kwamen veel aan bal, balbezit: 75%, kwamen steeds goed voor het doel, schoten op doel: 8. Maar hij wilde er niet in! Helaas ging de eerste bal van DFC er na die 5 minuten wel in, 1-0.
    Maar al heel snel kwam onze sluipende spits Joel met de gelijkmaker, hoppa: 1-1. Joel heeft dan wel goed gekeken naar Bergwijn. Weinig aan de bal, maar met als belangrijkste detail: hij scoort wel!!
    Corners zijn deze wedstrijd ook veel genomen. Ruben stond klaar voor de corner, schiet hem de 16 in en hoppa: 1-2. Onze topscoorder Darin stond op de juiste plaats. De 1-3 volgt al snel, wat een afstandsschot van Darin, waren er maar beelden van, die konden zo door naar Louis!
    Maar wat we nu nog niet hebben besproken is onze keeper Lukas. Deze jongen speelde vanochtend de wedstrijd zoals Noppert hem zou willen spelen. De ene na de andere bal dook en sprong hij uit dat doel. Beetje zoals de eerste wedstrijd van het Nederlands Elftal. We kregen te horen dat hij goed had geslapen, dus Lukas, volgende week weer op tijd naar bed!! Wat een ontzettende kanjer!
    Laurens kwam vanuit een uit bal achterin aan gedribbeld, door het midden, haalt uit: BAM: zo in het doel! Scorende verdedigers, die moet je er altijd bij hebben!
    Weer een prachtige redding van Lukas, maar helaas viel daarna toch de 2-4. Daarna stonden we even met onze mond vol tanden langs de lijn. Ruben stond aan de achterlijk met de bal, de supporters riepen: geef voor! Maar hij haalt uit vanaf die achterlijk en de bal draait zo het goal in, 2-5, lekker hoor!
    In de rust bleven de mannen even op het veld, dus ons levende standbeeld ging even op en neer voor de vitamientjes. Even lekker een appeltje en stukjes komkommer, naast het glaasje limonade. Even opladen voor de 2e helft. Nog wat kleine aanwijzingen van het trainers duo en ze konden er weer tegen aan.
    Bij de start zetten de jongens van Dubbeldam druk van alle kanten. Schoten op doel, verdedigers sterk langs de lijn, middenveld overal aanwezig, maar helaas volgden de 3-5 en 4-5 snel na elkaar. Maar geen paniek!! Nog genoeg speeltijd. En genoeg speeltijd kregen de jongens van Dubbeldam uiteindelijk zeker. Ze waren even de tijd vergeten, waardoor Joel helaas iets langer langs de lijn stond dan gepland.
    Daar kwam een mooi schot van Danyar, helaas stond de sterk spelende keeper van DFC even in de weg, maar in de rebound kwam daar toch het doelpunt van Darin. Een mooi één-tweetje van onze tweeling. Mooi schot op het doel, helaas paal. Maar Darin laat zich niet zo maar vangen, schot vanaf de middenlijn: 4-7. Majid was de 2e helft zo sterk als je van een verdediger mag verwachten, pakt de ballen af, gaat het duel aan en laat zich ondanks zijn kleine postuur echt niet aan de kant zetten.
    Nog een tegen goaltje van DFC. Nadat we er achter kwamen dat de thuispartij de timeout was vergeten, kwam Joel nog snel in het veld. Hij sloot de wedstrijd af met een prachtig goal. Eindstand: 5-8.
    Voor mij als reporter, maar ook voor de supporters langs de lijn, was dit echt een zalig potje voetbal op de zaterdagochtend. Genieten van iedere minuut!
    Uiteraard nog even afgesloten met een hapje en drankje in de kantine van DFC, daarna lekker naar huis, waar iedereen zich klaar gaat maken voor de Pieten Disco van vanavond!