• 17 november en het is alweer de laatste thuiswedstrijd voor onze mannen op het vertrouwde sportpark. In de afgelopen 6 wedstrijden slechts 1 wedstrijd gewonnen en dat is natuurlijk erg jammer, zeker omdat we door geen enkele tegenstander zijn weggespeeld. Het wordt dus tijd dat we punten gaan pakken, en het zou mooi zijn als we daar vandaag mee beginnen tegen Groote Lindt, de Zwijndrechtse tegenstander die vandaag op bezoek komt.

Het is half 1 als scheidsrechter Alex de Joode voor het eerst op zijn fluitje blaast. Dit doet hij tijdens de wedstrijd niet zoveel want hij laat veel lichte overtredingen onbestraft en zo wordt het een stevige wedstrijd die verder wel heel sportief verloopt. Het is dus hard bikkelen op het D-veld, en door de vochtige ondergrond lijkt het wel een masterclass slidings nemen. Al in de eerste minuut is Bas de eerste die zijn broekje sowieso moet laten wassen!

De verschillen zijn vandaag niet heel groot maar Dubbeldam is in de eerste helft zeker de betere ploeg. Keeper Anouar, die vandaag Toine vervangt, heeft maar weinig te doen en ziet zijn viermansverdediging met Justin, Milan N, Tiemen en de opnieuw uitblinkende Juul zeer geconcentreerd verdedigen en de bezoekers krijgen dan ook amper kansen. Het middenveld met Bas, Jim en Thom bikkelt en strijd voor iedere meter en dit is natuurlijk wat we willen zien, dit is hoe we altijd het massaal opgekomen publiek willen vermaken! De aanvallers Shane, Gino en Tim krijgen dan ook kansen. Tim krijgt een perfecte voorzet maar ziet zijn kopbal over de goal gaan, Gino wordt diep gestuurd maar kiest ervoor om de bal over de keeper te spelen in plaats van over de grond binnen te schuiven, ook zijn inzet gaat over de goal. Er zijn afstandschoten vanaf de rand 16 meter maar het lijkt weer zo’n dag te worden dat we teveel kansen missen en weer geen resultaat halen maar dan is daar Tim die de voorzet aan iedereen voorbij ziet gaan waardoor hij wel de bal kan aannemen met links en kan schieten met rechts. De ontlading is groot bij zijn eerste goal voor dit team en de voorsprong is meer dan terecht. In de laatste minuut moet Anouar voor het eerst handelend optreden en zijn reflex op de doellijn in een 1 op 1 situatie is fenomenaal waardoor we met 1-0 de kleedkamer kunnen opzoeken.

Het devies voor de tweede helft is duidelijk en met Timo, Jeremy en Max erbij blijft Dubbeldam de betere ploeg, het is echter ploeteren op het zware veld en heel veel grote kansen voor Groote Lindt zijn er niet. Dubbeldam krijgt ze wel, Max is er dichtbij met twee schoten die worden gekeerd door de keeper, Gino raakt de binnenkant van de paal waarbij de bal toch nog uit het doel verdwijnt in plaats van erin maar dan is er toch de verlossende treffer van Jim. Milan K komt het laatste kwartier in het veld ondanks zijn liesblessure, zijn eerste balkontakt is een vrije trap die wordt afgeketst en waardoor hij de rebound voor zijn voeten krijgt. Deze bal wordt een geniale assist op het hoofd van Jim die de bal precies in de winkelhaak laat belandden. Het kan nu niet meer fout gaan en de 2-0 is ruim voldoende, heerlijke drie punten die goed zijn voor de moraal!