• Jeugdteams Dubbeldam voetballen komend weekend niet tegen Brabantse ploegen

10 mrt 2020
  • Vandaag hebben de burgemeesters van Den Bosch, Tilburg en Eindhoven een persconferentie gegeven over de stand van zaken rondom het coronavirus. De situatie in Noord-Brabant is dermate ernstig dat grote evenementen en voetbalwedstrijden in het betaalde voetbal daar verboden zijn. Over het amateurvoetbal is jammer genoeg nog niets gezegd, maar de burgemeester van Tilburg is duidelijk: ‘Zeven dagen van sociale onthouding moet toch mogelijk zijn en is nodig om het virus een halt toe te roepen.’

Omdat het RIVM zich nog niet heeft uitgesproken over sportwedstrijden in het amateurvoetbal heeft de KNVB nog geen wedstrijden verboden. Morgen komt de KNVB met een statement, maar ongeacht de uitkomst hiervan zullen de jeugdelftallen van Dubbeldam niet voetballen tegen Brabantse teams. Dit geldt zowel voor de uit- als de thuiswedstrijden. Natuurlijk hopen we dat de KNVB in zijn statement dezelfde keuze zal maken, omdat dit in onze ogen het beste is op dit moment.

Ook de geplande bijeenkomst voor de jeugdtrainers op vrijdag 13 maart zal naar een latere datum worden verschoven. Vooralsnog gaan de overige wedstrijden gewoon door, maar we houden de berichtgeving in de media wel goed in de gaten.