• Na twee schitterende overwinningen moesten de helden van JO8-2 vandaag wederom thuis spelen tegen de buurman EBOH. Een onvervalste SchenkeldijkDerby dus!
    De spanning was de hele week al voelbaar bij de spelers. Woensdag waren ze al enorm bezig met de wedstrijd. Tegen EBOH is natuurlijk altijd enorm lastig.. Sommige slecht geslapen van de zenuwen, andere volledig ontspannen en klaar om de buurman een poepje te laten ruiken…

De selectie is vandaag helemaal compleet en de trainer moest dus puzzelen om de juiste formatie de wei in te sturen. Niemand wilde natuurlijk de kraker van Dordrecht missen. Ook verse aanwinst Lucas is vandaag van de partij en erg gebrand om de supporters te laten zien waarom Dubbeldam hem gehaald heeft en zich voor het eerst te presenteren aan de oh zo fanatieke Dubbeldam aanhang.

Voor de wedstrijd gingen de sterren nog even op de foto. Het was een persmoment. Tientallen fotografen van allerlei bladen en kranten waren aanwezig om zowel teamfoto's te maken maar ook de toppers los op de foto te krijgen. Het ging er even heet aan toe omdat iedereen als eerst die foto wilde uitbrengen natuurlijk. Maar volgens de woordvoerder van Politie ZHZ is het allemaal redelijk tot goed verlopen en zijn er geen noemenswaardige vechtpartijen ontstaan tussen de fotografen onderling. Het resultaat van de teamfoto ziet u bij het verslag. En uiteraard binnenkort te zien in de presentatiegids.

Dan over naar de orde van de dag. Er moest ook gewoon gespeeld worden natuurlijk. We begonnen vandaag met de volgende opstelling. Robin moest vandaag de eerste helft in het doel staan. Achterin begonnen wij met Adam, Tijn en Thijmen. En op het middenveld/aanval Fedde en Luca. Sophie begon eventjes op de bank omdat we vandaag 7 tegen 7 spelen.

Al vrij snel werd duidelijk dat EBOH van een ander kaliber was dan de vorige tegenstander. We konden dus flink aan de bak. De mouwen moesten zeer zeker opgestroopt en de borst kon worden nat gemaakt. Het ging in de eerste fase van de eerste helft nog gelijk op maar EBOH kreeg meer grip op de wedstrijd maar vond telkens de sterke verdediging van Dubbeldam op zijn weg. Het lukte EBOH niet te scoren. Dit begreep Tijn niet helemaal en liet even aan EBOH zien hoe je bij Robin moet scoren. Helaas in de verkeerde goal dit keer, Tijn. Volgende wedstrijd in de andere goal! ;-)
    Er volgden nog 3 goals voor EBOH in korte tijd. Dubbeldam liet zich echter niet uit het veld slaan en onder leiding van onze verdedigers Adam en Tijn gingen gooide we de schroom van ons af en scoorde via Luca en Fedde ook nog 2 hele mooie doelpunten! Klasse jongens!

Dubbeldam liet zich zeker niet het kaas van het brood eten maar bij EBOH zaten een aantal hele sterke jongens die erg goed schoten. In de rust werd er nog even alles doorgenomen. De looplijnen, de tactiek, de strategie van de tegenstander. Alles werd doorgenomen. En er werd uiteraard ook een lekker glaasje siroop genuttigd.

In de tweede helft begon Adam op het doel. De achterhoede had het goed onder controle en pakte de ballen enorm goed af en vonden ook vaak een zwart wit gestreept shirt. Tijn maakte weer slidings als nooit tevoren. De bikkelharde balafpakker lijkt zijn draai achterin helemaal gevonden te hebben. Geassisteerd door Sophie en Thijmen die beiden ook veel aanvallen van EBOH onschadelijk maakte. Supergoed gedaan. Robin was de tweede helft de middenvelder die Luca moest bedienen. De vermoeidheid leek ook halverwege de tweede helft toe te slaan maar de toppers hebben keihard gestreden voor iedere meter. Luca had nog een paar fantastische acties en Robin wist ook nog een hele mooie goal te maken na een schitterende pass van Thijmen.

Fedde liet ook nog een aantal keer zien dat hij niet alleen heel goed kan voetballen maar ook over goede keeperskwaliteiten beschikt. Hij verving Adam halverwege de 2e helft in het doel. Met een aantal hele mooie uittrappen zetten hij een aantal keer onze aanvallers zo voor het doel van EBOH. Helaas zat het in de eindfase net niet mee in het afronden. Maar een dikke pluim weer voor het hele team. Tegen een iets sterker (eerlijk is eerlijk) EBOH hebben zij voor iedere grasspriet gestreden. Er is ook niet tegen elkaar gescholden en we bleven gewoon lekker voetballen en bleven gewoon op jacht naar nog een paar doelpunten. Het mocht helaas niet zo zijn vandaag maar we kunnen wederom terugkijken op een super leuke pot waarin iedereen alles heeft gegeven!! De trainer/coach kan niet anders dan ontzettend tevreden zijn! Klasse mannen! En Dame ;-)

Volgend weekend zijn we helaas vrij maar de week erna spelen wij wederom thuis. Dit keer tegen Rijsoord. Uiteraard rekenen wij weer op de massale steun die wij in iedere thuiswedstrijd krijgen.
    Tot dan!