• Het nieuwbouwdossier van vv Dubbeldam kent inmiddels zoveel stukken dat het zo goed als onmogelijk is om terug te bladeren naar het begin. Na jaren waarin onze vereniging verschillende plannen heeft mogen verdedigen en zich – al dan niet terecht – soms in de steek gelaten voelde door de Dordtse politiek, heeft het college van de gemeente Dordrecht vandaag een persbericht verstuurd waarin het aankondigt een realistisch plan te hebben uitgewerkt en dat dit als voorstel naar de raad zal worden gestuurd.
    Hoewel dit niet betekent dat we morgen al de heipalen mogen bestellen, lijkt het er nu toch echt op dat we de mouwen op mogen gaan stropen om een nieuwe accommodatie met elkaar te gaan realiseren.

Op de kampioensreceptie van onze Zaterdag 1 zegde wethouder Marco Stam toe om zich hard te maken voor een nieuw onderkomen voor onze vereniging en de wethouder heeft woord gehouden. Zeker in het afgelopen jaar hebben ambtenaren van de gemeente hard gewerkt aan een voor iedereen acceptabel plan en de voorstellen die vandaag door de gemeente Dordrecht naar de pers gestuurd zijn, zien er wat Dubbeldam betreft goed uit.
    Onze wethouder geeft aan dat zowel de raad als de club nog toestemming moeten geven. Op de raad heeft Dubbeldam natuurlijk geen invloed, maar gezien de discussies in het verleden kan het niet anders dan dat de raad met dit voorstel akkoord zal gaan.
    Het bestuur van Dubbeldam zal in een Buitengewone Ledenvergadering – op welke wijze deze dan ook gehouden kan worden – de toestemming van de leden moeten krijgen. Omdat het plan in de ogen van het bestuur financieel zeker haalbaar is en onze leden reikhalzend uitkijken naar een nieuw onderkomen, moet dit geen al te groot obstakel zijn.
    Om in de woorden van wethouder Stam te blijven: ‘Wij zullen deze kans voor open doel niet onbenut laten.’