• Het is een bijzondere zondag. De afgelopen maanden waren we gewend om op deze dag telkens uit onze sokken geblazen te worden, maar vandaag waait het wel, maar niet noemenswaardig. Tussen de wolken door laat af en toe het zonnetje zich zien en is het voor onze mannen op het veld heerlijk voetbalweer. Dat komt dan weer goed uit, omdat er lekkere wedstrijden op het programma staan.
    Gelukkig ging ook alles door, dit ondanks het Coronavirus dat in Nederland vooral Brabant lijkt te teisteren.

DEVO 3– Zondag 5 1-3
    Achter de vier koplopers in deze competitie volgt een gapend gat en dan is DEVO de ploeg die dan nog de meeste punten heeft gehaald. Onze mannen zijn het dus aan hun – en aan de – stand verplicht om te winnen en dat hebben ze dan ook gewoon gedaan.
    Zo blijven onze mannen op een keurige derde plaats staan en doen ze met drie concurrenten nog steeds mee om de titel.

PCP 6 Zondag 4 3-0
    In deze competitie lijkt Unitas’30 zonder enig probleem kampioen te gaan worden, maar een aantal ploegen staat hier nog enigszins in de buurt. Vandaag speelden de nummer twee en drie tegen elkaar en alleen bij winst blijft de titel nog een droom die uit kan komen.
    Onze mannen kwamen tekort vandaag en staan nu op een derde plaats, maar wel met twee wedstrijden respectievelijk een wedstrijd minder dan de nummers een en twee. Het kampioenschap lijkt opeens ver weg, maar de klassering is nog steeds knap.

RCD 3 Dubbeldam 3 3-7
    Voor veel spelers van ons derde is winnen van RCD belangrijker dan kampioen worden. Nu het laatste slechts een kwestie van tijd is, kunnen onze mannen zich vandaag helemaal richten op het winnen van deze tegenstander der tegenstanders.
    Met maar liefst tien doelpunten, die voor iedereen die Dubbeldam liefheeft lekker verdeeld zijn, stapten onze mannen met een goed gevoel het veld af.

Hoeven 2 – Zondag 2 2-4
    Elke week kost het onze trainer Paul Wols veel moeite om een team op de been te brengen. Vaak is hij tot zaterdag nog bezig om spelers te ronselen en nu moest hij zelfs op zondagmorgen nog een keeper weten te vinden. De pas 16-jarige Ryan Klootwijk was gelukkig zo dapper om met het tweede mee te gaan en het lukte onze mannen om in de uitwedstrijd tegen Hoeven met een overwinning van het veld te stappen.

TSV Gudok 1 – Zondag 1 3-1
    In de laatste wedstrijden die ons eerste gespeeld heeft, zijn niet veel punten gepakt en dan is de nummer drie geen lekkere tegenstander om tegen te moeten spelen. Bij rust staan onze mannen met 1-0 achter en na een snelle gelijkmaker in de tweede helft staat Dubbeldam vooral onder druk en weet Gudok nog twee keer te scoren. De beslissende 3-1 was een strafschop wegens hands in de zestien, bijna altijd een discussie waard.
    In elk geval weer geen punten voor ons eerste en zo raakt de top drie steeds verder uit beeld.