• Dubbeldam 17-1 Halsteren 17-1 2-3

Na twee verlieswedstrijden op rij zou je denken dat er een meer dan gemotiveerd elftal op het hoofdveld aan de Schenkeldijk zou staan, maar niets is minder waar. Onze jongens laten gewoonweg helemaal niets zien en gelukkig staan we met wat bekenden langs de lijn, zodat er toch iets te schrijven valt.
    Trainer Jordy was afgelopen week bij zijn cursus de trainer van Halsteren tegengekomen, die hem vol enthousiasme vertelde dat zijn spelers niet van een slecht veld houden; dan is ons hoofdveld natuurlijk de ideale plek om onze tegenstander welkom te heten. Wellicht is het dezelfde trainer, maar in elk geval komt trainer Davey morgen een van de trainers van Halsteren tegen als hij met zijn IFC tegen onze tegenstander van vandaag in het veld staat.
    Langs de lijn zien we Sjors, de immens grote hond van Max Dijkstra en volgens Irma is Sjors niet alleen de mascotte van de 17-1, maar gaat hij ook voor de overwinning zorgen. We staan met onder meer Cor, Semaja en Marc, waarbij we terugkijken op een enerverende morgen, waar uw verslaggever weer eens lekker gefloten heeft.
    Waarschijnlijk om niet te hoeven klussen in haar nieuwe huisje komt Jami op krukken aan hobbelen en het moet gezegd, ze houdt dit de rest van de dag keurig vol. Als ook Savanna naast ons komt staan, zijn we al snel omringd door Ton en Ton met hun meiden. Wat dan volgt is een onnavolgbaar gekakel over voetbal en andere zaken, zoals leuke schoentjes en stappen. Ook begrijpen we dat een der Tonnen weleens drie speelsters uit het veld heeft gehaald en er slechts twee terug het veld instuurde.
    U zult denken, waar gaat dit over, dit is toch het verslag over de wedstrijd van de 17-1. Dat klopt, maar u wilt echt niet weten wat er in de eerste helft gebeurde. Door onze mannen wordt er niet gevoetbald en de meeste balcontacten zijn waarschijnlijk van Marco, die ondanks enkele geweldige reddingen wel twee keer de bal uit het doel mag rapen.
    Waar Halsteren op de counter lijkt te spelen, speelt Dubbeldam op toeval, zo vat Marc het goed samen en laat er nu toevallig helemaal niets goed gaan bij onze mannen.

Na rust zien we een compleet ander Dubbeldam. Xander staat op het veld en er zijn wat positiewijzigingen, maar wat veel belangrijker is, iedereen lijkt te willen voetballen. Het is Xander die binnen een minuut na de aftrap zorgt voor de aansluitingstreffer en door goed voetbal zien we onze mannen steeds vaker bij het doel van de tegenstander komen.
    Terwijl de tactische bespreking van de MO19-1 gewoon doorgaat, vragen we aan Ton van Ton hoe hij dit toch allemaal volhoudt. Hij kijkt ons niet begrijpend aan en wijst naar zijn oordopjes, die hij volgens de andere Ton van Ton altijd in heeft bij trainingen en wedstrijden.
    Onze mannen blijven voetballen. Luuk krijgt de bal op een presenteerblaadje van Xander en dan blijkt dat spits zijn toch echt een vak is. Terwijl de meiden van de MO19 het inmiddels hebben over ooglapjes zien we de eerste kleine kans van Halsteren in de tweede helft, waarna Dubbeldam in de tegenaanval direct scoort. Het is weer Xander en met 2-2 op het bord kan de wedstrijd nog alle kanten op.
    Gek genoeg zet Dubbeldam niet door en laten ze Halsteren helemaal terug in de wedstrijd komen. Eerst doemen twee aanvallers van Halsteren alleen voor Marco op en hoe ze het voor elkaar krijgen, blijft een mysterie, maar de bal gaat niet in het doel. Dan volgt een vlammend schot tegen de lat, die slecht wordt weggewerkt. De bal valt in het vijfmetergebied waar Marco gehinderd lijkt te worden, het is niet veel en de goed fluitende scheidsrechter keurt het doelpunt dat dan valt gewoon goed.
    Op zich is hier niets mis mee, een beetje hinderen mag, maar niet veel later scoort Dubbeldam op het moment dat de scheidsrechter fluit voor een vrije trap voor Halsteren. Volgens de scheidsrechter wordt de keeper ernstig gehinderd en uit een filmpje van de vader van Noah blijkt dat er van alles gebeurt, maar dat hier alleen spelers van Halsteren bij betrokken zijn.
    De gelijkmaker wordt dus onterecht afgefloten, het zijn dingen die gebeuren, maar het is wel heel zuur dat dit nu net op dit moment bij onze mannen gebeurt. In de allerlaatste minuut is het Luuk die nog een kleine kans krijgt om toch nog met 3-3 van het veld te stappen, maar het mag niet zo zijn.
    Heel jammer van het afgekeurde doelpunt, maar een elftal dat maar één helft voetbalt, verdient het ook niet om gelijk te spelen, laat staan om te winnen. Het is dan ook volkomen terecht dat Halsteren met de drie punten terug mag naar Brabant.