• Een paar maanden geleden zat Fred Koster nog vol plannen. Aan het begin van het seizoen was Fred weer terug bij Dubbeldam als trainer van onze 13-1, waar hij zich ondanks al zijn ervaring bij de senioren zeker niet te groot voor voelde.
    Als voetballer heeft Fred gespeeld voor Neptunus en EBOH, als trainer heeft hij bij veel meer verenigingen voor de groep gestaan. Zo was hij assistent-trainer van Simon Kistemaker bij DS’79 en hoofdtrainer bij EBOH, Hardinxveld, ’s-Gravendeel en Alblasserdam.
    Bij Dubbeldam was Fred tot twee keer toe trainer van onze Zondag 1, in de jaren 1997 tot 2001 en samen met Roy de Bruin in de jaren 2012 tot 2016. Fred werd met onze mannen maar liefst drie keer kampioen en bij zijn afscheid van de Zondag 1 speelde Dubbeldam in de tweede klasse.
    Langs de lijn was Fred een baken van rust, zo stond hij tijdens de kampioenswedstrijd tegen Groen Wit met een glimlach en een sigaartje naar zijn manschappen te kijken. Hij wist al snel dat het goed zat en op zijn geheel eigen wijze genoot hij van de winst en het kampioenschap.
    Fred hield zoveel van het spelletje dat hij hielp waar dit nodig was. Hij stond jonge trainers met raad en daad bij, stond bij verschillende jeugdelftallen voor de groep en hielp ook gewoon bij de trainingen van onze Kabouters, de allerkleinste jonge helden.

Zoals al gezegd was Fred dit seizoen trainer bij de 13-1 en hij zou met de groep meegaan naar de 14-1. Niet alleen op deze spelers en hun ouders heeft Fred een onuitwisbare indruk gemaakt, iedereen die met Fred samengewerkt heeft, kijkt hier met veel plezier op terug.
    Hoewel Fred al wat ouder was, stond hij nog midden in het leven, zijn ziekte en het snelle verloop hiervan kwam voor veel Dubbeldammers als een mokerslag aan.
    We zullen Fred gaan missen en we wensen zijn vrouw Iet alsmede zijn zoons Sven en Kjeld heel veel sterkte om dit verlies te verwerken.

Het bestuur