• Het was voor velen van het enthousiaste voetbalteam JO9-2 een onrustige nacht in het Dordtse…. Al in de vroege morgen van zaterdag 20 mei 2023, kwamen JO9-2 voetballers uit hun bed gekropen. Ruim voordat er ook maar een wekker kon afgaan werd er al zenuwachtig naar buiten gekeken. De wedstrijd was al vaker door hun hoofd gegaan.

Een hele belangrijke dag, een dag waar al lang naar werd uitgekeken, de dag van een mogelijk kampioenschap.

De laatste 7 wedstrijden werden achter elkaar gewonnen en zodoende was het niet meer nodig om te gaan rekenen wat betreft de ranglijst, maar toch moest er gewonnen gaan worden.

De spelers, allemaal bezig met hun eerste seizoen, hadden dit moment nog niet eerder meegemaakt.

Rond 08.00 uur was het verzamelen in Hendrik Ido Ambacht, we moesten namelijk tegen ASWH. Gespannen koppies maar natuurlijk ook het nodige aan zelfvertrouwen na zoveel winstpartijen achter elkaar. Na wat grappen en grollen in de kleedkamer konden we beginnen aan de warming-up. Wie de aanvoerdersband moest dragen was nog wel even een dingetje, degenen moest dan uiteraard wel minimaal 1x scoren.

Hadison nam de band voor deze laatste wedstrijd op zich en zou sowieso scoren.

De spanning nam uiteraard weer toe, ook omdat er veel familie/vrienden en wellicht scouts langs het veld stonden.

Exact om 08.30 uur werd er gefloten voor de aftrap en begonnen we aan de laatste wedstrijd van het seizoen. Gelijk druk naar voren waardoor het doel van ASWH onder vuur werd genomen. Carlos had het vizier nog niet helemaal op scherp staan waarna hij in korte tijd al twee keer de paal raakte. De keeper van ASWH zat er zo nu en dan ook nog prima tussen en had duidelijk geen zin om mee te werken aan een feestje.

Bij de eerste beste aanval van ASWH werd de bal in de verre hoek geschoten. Keeper Diego kon hier weinig aan doen en zo begon de wedstrijd nou niet bepaald ideaal.

Uiteraard bleef Dubbeldam weer het doel van ASWH opzoeken waar al snel de 1-1 binnen werd geschoten door Carlos. Inmiddels had hij al 3x de paal geraakt en vond hij het nu wel welletjes. Toch was de spanning nog goed voelbaar want het rustige rondtikken bij Dubbeldam was nog niet mogelijk. ASWH counterde na een afgeslagen aanval van Dubbeldam en schoot de 1-2 binnen.

Het leek alsof de spelers van Dubbeldam nu wel in de gaten hadden dat er een knop om moest. Snel aftrappen en weer de spitsen zoeken. Een afvallende bal werd vervolgens door Handerson binnen geschoten, 2-2!

Tijdens de laatste minuten van de eerste helft kwam Dubbeldam weer in het oude en vertrouwde spelritme. Al snel viel de 2-3 gemaakt door Jayden.

In de rust gauw aan de limonade met de nodige suikers om alvast nog harder van start te gaan in de tweede helft.

Nog even snel werden allerlei tactische en speltactieken doorgenomen door Laura en Henry.

In de tweede helft werd er gas gegeven door Dubbeldam. Al vrij snel kon Levi de 2-4 binnen schieten nadat de bal werd neergelegd bij de tweede paal.

ASWH was het grotendeels kwijt, op nog wat losse schoten van afstand. Een van die schoten viel nog wel binnen na een wat vreemde stuit. Keeper Diego kon er alleen maar om lachen maar had inmiddels zoveel zelfvertrouwen dat hij wist dat het niet meer mis kon gaan.

Na wat steek passjes kon Jayden de 3-5 maken. Ook Jonas dribbelde er lustig op los waarna hij de 3-6 maakte. Er werd al voorzichtig een feestje gebouwd langs de lijn. Carlos scoorde de 3-7 waarna de feestartikelen tevoorschijn gehaald moesten worden en zelfs een doelpunt door de notulist werd gemist. De laatste minuten liepen met een 4-8 tussenstand.

Daar was het laatste fluitsignaal en een explosie aan gejuich van de spelers van Dubbeldam.