• Het is gelukkig weer zaterdag. We mochten weer de wei met de mannen(tjes) van JO10-1. Vandaag stond de loodzware wedstrijd tegen JO10-1 van EBOH op het programma. Altijd een zwaar beladen duel. Een echte burenruzie! Vorige week werd er makkelijk en dik gewonnen van ASWH dus het zelfvertrouwen was goed aanwezig. Maar de trainers wisten dat er vandaag uit een ander vaatje moest worden getapt…

Na de eclatante overwinning van vorig week moesten we dus zoals gezegd vandaag tegen buurman EBOH. Een aantal jaar geleden hebben we met deze zelfde lichting een aantal keer flink klop gehad van deze tegenstander dus de mannen waren al gewaarschuwd. Gelukkig konden we vandaag ook weer beschikken over Luca. Hij komt terug uit de ziekenboeg nadat hij met een enkelblessure 2 weken langs de kant is gebleven. Om even rustig in te komen begon hij vandaag in het doel. We starten dan ook met de volgende basis 7: In de goal dus Luca. Achterin Speelde Liam, Floris en Cas. Op het middenveld Teun en Ewout en voorin Robin.

De spanning was van de gezichtjes af te lezen en de druk zat er lekker op bij de boys. Gezonde druk natuurlijk. Maar duidelijk was dat we vanaf kiet moesten gaan knallen tegen deze sterke tegenstander. Het begin was dan ook wat rommelig maar al heel snel pakte Dubbeldam dit geweldig op. De bal weer veelvuldig rondgespeeld en EBOH ging van het spreekwoordelijke kastje naar de muur. Achterin hielde we goed balbezit met Luca natuurlijk als meevoetballende keeper was eigenlijk dus een veldspeler extra is. We speelde dus eigenlijk met 8. Maar dit is wellicht te Cruijffiaans voor de gemiddelde lezer.

Hoe dan ook de mannen leken een goede zin te hebben en dat leverde vrij snel de 0-1 op die Robin vrij eenvoudig kon binnentikken. Wat een lekker begin! De mannen kregen hierdoor nog meer vertrouwen. Ook de 2-0 lag er vrij snel erna in. Via een mooie aanval kwam de bal voor de voeten van Ewout die zich geen seconde bedacht en de bal mooi binnen knalde. Er werd vervolgens prachtig voetbal gespeeld en de mensen langs de kant werden absoluut vermaakt. Als je tenminste een zwart wit hart hebt dan natuurlijk. Helaas volgde er snel een tegengoal waardoor de spanning direct terug kwam. Maar achterin heerste Floris weer als een Beckenbauer van deze tijd (vraag maar aan papa wie dat is, Floris) en via Cas en Liam was er veel diepgang en combineerde we veel onder de druk uit. Toen volgde er in korte tijd 2 ongekend mooie doelpunten. Eerst via onze Teun. Hij kreeg de bal op een meter of 15 voor de voeten en bedacht zich geen seconde. De bal ging als een raket de touwen in. 1-3 alweer! Cas dacht vervolgens: wat Teun kan, kan ik ook! Hij knalde de bal ook ongekend hard binnen. Vol in de kruising. Wat een luxe! 1-4. Een demonstratie partij zou je kunnen zeggen! De supporters langs de kant begonnen in grote getalen te kwijlen bij het zien van sommige aanvallen. Helaas werd niet alles beloond met een goal maar het spel was gewoonweg genieten.

Rust! In de rust vertelde trainer Dave de mannen nog even wat er goed ging en wat er nog beter kon en werd er nog een keeperswissel doorgevoerd maar tevredenheid heerste wel. Zelfs bij de immer kritische maar geweldige trainer Dave. Floris ging de 2e helft de goal in en Luca kwam op het middenveld erbij.

De 2e helft was misschien net iets minder als het eerste bedrijf maar desalniettemin was het nog steeds heel behoorlijk veldspel. In de vermoeidheid werden er nog wel eens wat verkeerde keuzes gemaakt maar de intentie was nog steeds erg goed. Luca viel heel sterk in op een voor hem nieuwe positie. Namelijk de “10” positie. Maar deed dit geweldig. Dubbeldam bleef maar vooruit druk zetten en maakte het EBOH keer op keer ontzettend moeilijk. Robin en Liam wisten elkaar op rechts blindelings te vinden en hier kwamen veel kansen uit. Ook Ewout en Cas waren zeer bedrijvig op links. Achterin pakte Teun heel veel ballen af en leverde deze ook weer goed in bij de voorwaartse mankrachten.

Robin scoorde de tweede helft nog 2 mooie goals en ook Luca wist er nog een binnen te prikken. Dat italiaanse scoringdriftje zit er nog steeds in. Gelukkig maar. Iedereen werkte keihard voor elkaar en deden hun uiterste best voor elkaar. Top gedaan mannen. Uiteindelijk stond er een hele mooie uitslag op het scorebord. 2-8! Genieten met hoofdletter G.

Echt iedereen heeft het geweldig gedaan vandaag. Als we deze lijn voortzetten kunnen er nog mooie dingen gebeuren dit seizoen. Maar het aller belangrijkste is dat we elkaar zoeken en samenspelen. En elkaar de bal gunnen. Klasse mannen!

Volgende week wacht Oranje wit uit. Dan moeten we weer 100 % geven en hetzelfde veldspel op de mat leggen! Niet tevreden zijn maar hongerig naar meer. Tot volgende week!! Voor de mensen die denken ja Tak mooi verhaal hoor maar ik geloof er niks van. Kom dan gerust naar Oranje wit. We spelen om 11:00 uur en kunnen natuurlijk alle support gebruiken. De spelers zien jullie graag verschijnen. Zij delen wel handtekeningen uit maar geen shirtjes. Dat jullie het even weten.

Goed weekend voor nu en tot de volgende!

Perschef Dubbeldam JO10-1