• Op 7 december a.s. zullen tijdens een online evenement maar liefst vier prijzen worden uitgereikt aan Dordtse vrijwilligersorganisaties.
    Een van deze prijzen is een Publieksprijs en wilt u op voetbalvereniging Dubbeldam stemmen, dan kan dat heel eenvoudig door het linkje onder dit artikel aan te klikken. Hiervoor hoeft u niet eens Dordrecht te wonen, dus zeg het voort.
    Een andere prijs is de Passieprijs, uitgereikt door een jury, die wij als Dubbeldam gaan proberen te overtuigen door elke week een vrijwilliger in het zonnetje te zetten. Dat er meer gebeurt dan voetballen blijkt direct al uit dit eerste stukje.

Langs de lijnen bij onze Zondag 1 zijn Lydia Gutierrez en Sandra van der Pas vertrouwde gezichten. Lydia maakt al enige tijd samenvattingen van de wedstrijden, kleine juweeltjes die het terugkijken meer dan waard zijn. Sandra maakt al sinds mensenheugenis de mooiste foto’s van onze spelers en hun tegenstanders.
    Voor Lydia was het de eerste paar keer spannend, maar alle enthousiaste reacties hebben ervoor gezorgd dat ze nu geen enkele schroom meer heeft, maar ook Lydia was als voetbalmoeder niet meer welkom langs het veld. Hierdoor zijn er geen beelden van de uitwedstrijd tegen Steeds Hooger, met maar liefst tien doelpunten.

Inmiddels is duidelijk dat de pers wel aanwezig mag zijn en al snel kwam Sandra met het idee om de hele wedstrijd live uit te zenden, zodat alle trouwe fans toch een beetje aanwezig kunnen zijn.
    Het klinkt eenvoudig, maar dat is het zeker niet. Vooral Sandra heeft zich verdiept in de mogelijkheden en de extra materialen, zoals kabels en data, die nodig zijn om dit allemaal te realiseren.
    Afgelopen donderdag stonden Sandra en Lydia langs een leeg veld om te kijken of alles ook daadwerkelijk werkte en gelukkig was deze test meer dan geslaagd. Ze keken dan ook reikhalzend uit naar zondag 11 oktober, de dag waarop we voor het eerst getuige zouden zijn van live-beelden vanaf ons hoofdveld.
    De camera, laptop, microfoon en andere hulpmiddelen lagen klaar. Het kon eigenlijk niet mis gaan, ware het niet dat de voetbalgoden anders besloten. De wedstrijd ging op het allerlaatste moment niet door.
    Jammer dat het zo moest lopen, maar we weten gelukkig dat het mogelijk is en mocht de overheid besluiten dat de voetballen zonder publiek mogelijk blijft, kunnen we hopelijk snel genieten van de beelden van onze mannen.
    Nog beter zou het zijn als we weer langs de lijn mogen staan, maar daar is voorlopig nog geen sprake van. Laten we dan ook blij zijn met twee trouwe fans die binnen een week een filmstudio uit de grond hebben weten te stampen om ervoor te zorgen dat niemand iets mist van de verrichtingen van onze Zondag 1.
    Over passie gesproken!