• Vandaag laten we weer eens een verslaggever aan het woord. Michel Nys schrijft over deze bijzondere periode en zoals we mogen verwachten, leest dit stukje heerlijk weg.

Voetbal je zelf of doe je aan een andere sport?
    Nee, ik voetbal zelf niet meer. Wel gedaan vroeger in de jeugd van ASWH uit Hendrik-Ido-Ambacht, waar ik inmiddels al twaalf seizoenen in de begeleiding van het eerste elftal zit. Daarom ben ik wel drie avonden in de week en op zaterdag op het sportpark te vinden.
    Op zondagmiddag sta ik langs de lijn bij voetbalclubs in de regio, waaronder Dubbeldam, om op freelance basis verslag te doen voor AD / de Dordtenaar.

Wat is het leukste dat je als sporter of in je werk ooit hebt meegemaakt?
    Als actief voetballer ben ik niet verder gekomen dan een kampioenschap in de F-pupillen, dus dat mag geen naam hebben, haha.
    In mijn jaren als staflid van ASWH 1 wel veel moois meegemaakt, uiteraard dankzij de spelers. Ik sta zelf immers niet op het veld, al maakt dat voor de beleving niet zo veel uit. Elke promotie en beker is mooi, net als de prachtige wedstrijden in de KNVB Beker tegen eredivisieclubs.

Als verslaggever voor de krant vind ik het zelf altijd mooi als de clubs die ik mag volgen goed presteren. Inmiddels heb ik al over promoties mogen schrijven, maar ook over verloren finales en degradaties. Je kunt je voorstellen dat het eerste veel leuker is. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld nog goed dat ik in 2015 de kampioenswedstrijd van Dubbeldam bij Groen Wit in Breda mocht verslaan. Sterker nog, ik zie zelfs dat ik het Word-bestand van die wedstrijd nog altijd in het archief heb. Altijd mooi om te zien hoeveel vreugde zulke successen bij spelers, trainers, supporters en bestuursleden veroorzaken.

Doe je iets om in conditie te blijven en zo ja, wat?
    Omdat ik in mijn vaste baan - tekstschrijver bij een uitgeverij in Barendrecht - door de coronacrisis momenteel maar halve dagen werk, ben ik na de lunch al thuis. Dan ga ik sowieso altijd een stuk lopen met de hond om in beweging te blijven.

Wat doe je nu je bijna niet meer naar buiten mag?
    Dat varieert. Een beetje internetten, televisie kijken, veel muziek luisteren, wat lezen... De afgelopen weken ben ik druk geweest met de organisatie van een online Voetbalquiz bij ASWH. Dat was erg leuk om te doen. Verder probeer ik natuurlijk ook op afstand contact te houden met vrienden, dus veel appen / bellen enzovoort. En ondanks dat de bal niet rolt, gebeurt er toch nog wel genoeg in het regionale amateurvoetbal, dus dat blijf ik via social media volgen.

Heb je nog een boodschap voor de leden van Dubbeldam?
    Zeker. Ik wil iedereen veel sterkte wensen in deze lastige tijd en hoop dat iedereen gezond mag blijven. Zorg goed voor jezelf en je omgeving!
    Als dit achter de rug is, hoop ik uiteraard weer langs de lijn te staan met mijn notitieblok. Want dat mis ik wel op zondag, hoor. De vriendelijke ontvangst in de bestuurskamer, het praatje, de fanatiek meelevende Dubbeldam-supporters die met ludieke liedjes - Vol d'r in, ... in Oranje, enzovoort - vaak een glimlach op mijn gezicht toveren en natuurlijk de wedstrijden zelf. Er stonden nog wat Dordtse derby's gepland, dat zijn altijd mooie potjes om te mogen bezoeken. Helaas zit dat er dit seizoen niet meer in, maar laten het dan volgend seizoen maar extra spectaculaire duels worden!