• Vandaag stelt Coen Cleef zich aan ons voor. Coen is geen onbekende bij Dubbeldam en hij sluit zich aan bij de Zondagselectie.

Leeftijd

In welk Team ga je spelen?
    Zondagselectie

Stel jezelf eens voor..
    Ik ben begonnen met voetballen bij Dubbeldam in de kabouters. Mijn oudere broer stond al ingeschreven bij Dubbeldam en het was makkelijk met trainingen en wedstrijden als we allebei bij dezelfde club zouden gaan voetballen. Ik heb van de kabouters tot de junioren in de jeugd van Dubbeldam gespeeld en veel leuke herinneringen hieraan overgehouden. Mijn medespelers, de vele kampioenschappen en het winnen van een internationaal toernooi in Duitsland springen in het oog. Het ging eigenlijk fout toen ik in groep 8 van de basisschool tijdens een schoolkamp in het bos gevallen was waardoor mijn knie gehecht moest worden. Ik heb daarna een jaar lang gesukkeld met mijn knie voordat een MRI-scan gemaakt werd waaruit bleek dat mijn kruisband gescheurd was. Op advies van de dokter ben ik destijds gestopt met voetballen en ben ik pas geopereerd toen ik gestopt was met groeien. Hierdoor heb ik de juniorenfase van het voetbal overgeslagen. Op mijn 17e heb ik een nieuwe kruisband gekregen en ben ik bij Emma gaan voetballen omdat vrienden van mij actief waren bij Emma. Ik heb met veel plezier vier jaar in de selectie van SC Emma mogen voetballen maar vond het nu het tijd voor iets anders.

Wat is je positie op het veld?
    Ik heb voor SC Emma het meest op het middenveld en op de vleugels gespeeld. Echter in de nacompetitie werd ik noodgedwongen op de back positie gezet en tot mijn verbazing ging het mij goed af op deze positie. In principe maakt het mij niet uit waar ik sta als ik maar speel.

Wat is je mooiste ervaring als voetballer tot nu toe?
    Mijn mooiste ervaring als voetballer was een jaar geleden toen ik met SC Emma promoveerde naar de 3e klasse. Wij begonnen dat seizoen erg goed daar we direct de 1e periode pakte en tot de winterstop bovenaan stonden. Na de winterstop trad het verval in (dit is traditie bij Emma) waarbij we de ene na de andere wedstrijd verloren en de koppositie volledig verspeelden. Gelukkig hadden we nog wel een periodeticket waardoor we alsnog kans maakte op promotie via de nacompetitie. Het vertrouwen vanuit de club en supporters was vrijwel afwezig maar desondanks lukte het ons dankzij veel inzet om via 3 rondes de nacompetitie te winnen en promotie naar de 3e klasse te behalen.

Hoe belangrijk is voetbal voor jou?
    Voetbal is voor mij zoals men zegt de belangrijkste bijzaak in het leven. Het voetballen zelf natuurlijk maar wat misschien wel net zo belangrijk is het bier drinken na afloop. Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat dit bij Dubbeldam wel goed zit…

Hoe ben je bij vv Dubbeldam terechtgekomen?
    Ik had voor mezelf in de winterstop al besloten dat ik wilde vertrekken bij SC Emma maar twijfelde nog waarheen. Later in ‘t seizoen werd bekend dat een goede vriend van mij (Maikel Steenbakker) de overstap naar Dubbeldam zou maken, dit en gezien mijn geschiedenis in de jeugd van Dubbeldam, hebben voor mij de doorslag gegeven om bij jullie te komen voetballen.

Wie is je favoriete voetballer, wat maakt hem zo bijzonder?
    Niet heel verrassend of bijzonder maar mijn favoriete voetballer is Lionel Messi. Het gemak en de frequentie waarmee hij wedstrijden beslist wordt in deze generatie eigenlijk alleen door Ronaldo geëvenaard. Het verschil met Ronaldo is dat Messi niet alleen scoort maar ook de kwaliteiten bezit om anderen te laten scoren. Voor mij is Messi de beste doelpunten- en spelmaker van zijn generatie.

Met welke voetballer zouden we je kunnen vergelijken?
    Ik houd er niet van om mezelf te vergelijken met voetballers die veel beter zijn. Maar voor dit stukje ga ik toch een poging wagen. Ik kan redelijk dribbelen, ben vrij snel en sinds een jaar dat ik achterin speel ben ik erachter gekomen dat ik 1 op 1 best aardig kan verdedigen. Je kan mij daarom denk ik vergelijken met elke mislukte buitenspeler in het profvoetbal die te weinig rendement heeft en daarom op de back positie wordt geplaatst.

Wil je na het voetballen nog in de voetballerij blijven als bijvoorbeeld trainer?
    Ik denk niet dat ik het type ben om trainer te worden.

Wat vergeten we je te vragen en wil je kwijt?
    Mijn hoop is dat we snel weer het veld op kunnen en de clubkleuren van Dubbeldam mogen verdedigen en dat na afloop in de kantine ook gezellig een biertje gedronken kan worden.