• Vandaag stellen we Bryan Stiegelis voor. Bryan komt van het eerste van Emma en gaat volgend seizoen lekker met een vriendenelftal de wei in.
    We wensen Bryan veel plezier en na gisterenavond weten we dat we ook daadwerkelijk snel kunnen gaan voetballen.

Leeftijd

In welk Team ga je spelen?
    Zaterdag 6

Stel jezelf eens voor..
    De afgelopen jaren heb ik bij SC Emma in het 1e elftal gespeeld. Ik ging steeds vaker met tegenzin naar trainingen toe en miste het voetbal op zaterdag. Vanaf volgend seizoen maak ik net als een aantal teamgenoten de overstap naar Dubbeldam. Het verschil met deze jongens is dat ik de keuze heb gemaakt voor Dubbeldam 6.

Hoe oud was je toen je begon met voetballen?
    Toen ik zeven jaar oud was ging ik voetballen bij Oranje Wit, omdat vriendjes uit de straat daar voetbalde. Na twee jaar ging ik naar SC Emma, dat is echt mijn club geworden. Ik hoop dat het bij Dubbeldam net zo gezellig wordt!

Wat is je positie op het veld?
    Bij SC Emma speelde ik vaak als buitenspeler, maar het liefst speel ik op het middenveld.

Wat is je mooiste ervaring als voetballer tot nu toe?
    Ik heb een hoop mooie dingen meegemaakt. Bij mijn debuut in het 1e elftal wonnen we met 1-0 van de koploper. Ik scoorde zelfs nog de 2-0 maar helaas stond Maikel Steenbakker buitenspel waardoor het doelpunt werd afgekeurd. Verder was de promotie met SC Emma en het daarbij horende nacompetitie avontuur afgelopen seizoen een hoogtepunt en zal ik de derby’s wel gaan missen.

Hoe belangrijk is voetbal voor jou?
    Vroeger nam ik overal een bal mee naartoe en was voetbal echt mijn leven. Tegenwoordig heeft het minder prioriteit en wil ik meer tijd aan andere dingen besteden, vandaar dus ook de overstap naar Dubbeldam 6.

Hoe ben je bij vvDubbeldam terechtgekomen?
    Ik wou eigenlijk helemaal stoppen met voetbal. Vrienden van Dubbeldam 6 wisten dit en vroegen of ik bij hun wou komen spelen.

Wie is je favoriete voetballer, wat maakt hem zo bijzonder?
    Niemand heeft me zo laten juichen als Dirk Kuyt. Op dit moment volg ik graag de wedstrijden van Barcelona en dan vooral Frenkie de Jong. Ik heb vroeger tegen hem gespeeld en volg hem al heel lang. Fantastisch dat hij het zo ver geschopt heeft.

Met welke voetballer zouden we je kunnen vergelijken?
    Roy de Bruin noemde me wel eens James Milner. Ik heb een goede trap en mentaliteit, dat is het ook wel hahaha. Verder vind ik zulke vergelijkingen een beetje vergezocht.

Wil je na het voetballen nog in de voetballerij blijven als bijvoorbeeld trainer?
    Ik ben bij SC Emma jaren jeugdtrainer geweest. Dit vond ik destijds prachtig en ik wou er graag in doorgroeien. Ik had er echter van de ene op de andere dag geen zin meer in en denk niet dat ik het ooit nog op zal pakken.

Wat vergeten we je te vragen en wil je kwijt?
    Ik hoop dat we snel weer mogen voetballen en gezellig bij elkaar kunnen komen in de kantine. De overgang van Heineken naar Hertog Jan wordt wel even wennen.