• De Dubbeldammers thuis – Rick Klootwijk en Johan van de Velde

30 mei 2020
  • In de afgelopen jaren hebben Rick Klootwijk en Johan van de Velde samen al veel opgepakt bij Dubbeldam. Rick is meestal de man met de ideeën en zijn onuitputtelijke energie heeft ervoor gezorgd dat Dubbeldam veel voor haar jeugdleden heeft kunnen organiseren. Rick weet mensen met zich mee te krijgen en zo is er een vaste groep Dubbeldammers die samen met hem kampen en toernooien helpt organiseren.
    Johan is de man van de teksten, naast verslagen schrijft hij veel stukken voor het bestuur en ook de meeste teksten van The Captain komen uit zijn pen.
    Dit keer was het Johan die met het idee kwam om stukjes te publiceren onder de naam: ‘De Dubbeldammer thuis’.
    Ryan Klootwijk, die destijds met een blindedarm in het ziekenhuis lag, beet op 21 maart de spits af, al snel gevolgd door Max Bresser en Sander van Andel. Het was Rick die al zijn voetbalvrienden benaderde en het liep niet direct storm. Sommigen begrepen niet helemaal wat de bedoeling was en verschillende keren kreeg Rick als reactie: ‘Maar ik ben toch geen Dubbeldammer?’

Gelukkig bleek het item al snel aan te slaan, de stukjes werden gelezen en de reacties waren zonder uitzondering enthousiast. Het kostte steeds minder moeite om mensen aan het schrijven te krijgen, zo ontvingen we op 1 april de vijftigste en op 10 april de honderdste inzending; een ongekend groot aantal.
    Onze website staat inmiddels vol met meer dan 140 stukjes en meer dan 750 foto’s en krantenartikelen. Naast veel Dubbeldammer hebben spelers, trainers en voorzitters van alle Dordtse verenigingen gereageerd en we zijn hier ongelooflijk trots op. De website van Dubbeldam staat nu vol mooie verhalen en prachtige oude foto’s van onszelf, maar ook van veel van onze tegenstanders. Met elkaar zijn we deze vervelende maanden doorgekomen.

Op dit moment hebben we alle inzendingen geplaatst, we hopen dat we niemand vergeten zijn en bij wie we een stukje tekst of foto vergeten zijn, onze excuses hiervoor.
    Hoewel we met dit stukje afscheid nemen van De Dubbeldammer thuis hoeft het nog niet gedaan te zijn. Iedereen die nog wil reageren en op zolder nog mooie oude foto’s of krantenartikelen vindt, is nog van harte welkom. Hoewel we niemand meer actief zullen benaderen, zullen we wel alles plaatsen wat nog binnenkomt, dus schroom niet en blijf gewoon lekker insturen naar johanv3@hotmail.com.
    Ook de zomer duurt namelijk nog lang.

Rick en Johan gaan gewoon verder, dit keer met De Nieuwe Dubbeldammer, waarin nieuwe leden zich komen voorstellen aan alle Dubbeldammers. We plaatsen dit item niet meer twee keer dag, dus het zal even afkicken worden.
    Heel veel dank aan alle Dubbeldammers-Niet-voetballers-EBOH’ers-Wieldrechters-SSW’ers-EMMA’ers-GSC/ODS’ers-Oranje Witters-DFC’ers-RCD’ers en FC Dordrecht (al dan niet amateurs)-thuis. Jullie hebben dit tot één groot lees- en kijkfeest gemaakt.

Sportieve groet,

Rick Klootwijk en Johan van de Velde