• Ries Fok is nog net geen echte Dubbeldammer, maar aan zijn antwoorden te zien, heeft hij zijn hart al aan onze club verpand. We hopen maar dat we na de zomervakantie direct lekker kunnen gaan voetballen, zodat Ries met onze Zondag 1 mooie dingen kan laten zien.
    Op de foto hierboven zien we Ries als speler van EBOH op het voetbalveld.

Hallo leden, supporters en vrienden van vv Dubbeldam,

Mijn naam is Ries Fok (50 jaar) en ik ben aankomend seizoen hoofdtrainer van de zondag tak van jullie club. Ik ben getrouwd met Simone en we hebben één zoon: Jordi.
    Er is mij gevraagd een paar vragen te beantwoorden zodat jullie me alvast wat beter leren kennen. Op deze manier kunnen we in deze moeilijke tijden toch contact met elkaar houden.

Allereerst wil ik het bestuur en de TC bedanken dat zij mij de kans hebben geboden om bij Dubbeldam komend seizoen aan de slag te gaan. Het gaf mij gelijk een goed gevoel vanaf het moment dat het eerste contact gelegd werd tussen bestuur/TC en mij. We waren er snel uit en ik zie het als een grote uitdaging om bij Dubbeldam aan iets moois te gaan bouwen. Dubbeldam is een grote vereniging met een grote jeugdafdeling waar we samen met de zaterdagtak twee goed draaiende selecties van willen gaan maken.

De vragen die mij voorgelegd werden zijn:

1 Voetbal je zelf of doe je aan een andere sport?
    Zelf voetbal ik niet meer, maar op de trainingen doe ik soms nog wel eens mee in een partijspel of een positiespelletje.
    Ik heb wel van kleins af aan gevoetbald. Er telde wat dat betreft bij ons thuis maar één sport. Mijn vader was jaren voorzitter van EBOH. Zelf heb ik hier ook altijd gevoetbald behalve de jaren dat ik betaald voetbal speelde bij Dordrecht 90. Na Dordrecht 90 heb ik ook nog een jaar bij Kozakken Boys gevoetbald waarna ik weer terug ben gekeerd bij EBOH.

2 Wat is het leukste dat je als sporter of in je werk hebt mee gemaakt?
    Als sporter toch wel prijzen winnen. Dat zijn de leukste herinneringen. Een periodetitel of kampioenschap en natuurlijk het feestje daarna. Maar ook de humor in de kleedkamer. Onder elkaar lekker dollen. En als team zowel binnen als buiten het veld iets neerzetten , dat vind ik ook mooi.
    Dat zelfde geldt ook voor mijn werk. Het dollen met collega’s en er toch voor zorgen dat alles op tijd af is en de klant tevreden is. Ik werk bij Bostik. Dat was vroeger Den Braven Sealants. Daar ben ik 30 jaar geleden terecht gekomen toen Cees Den Braven voorzitter werd van Dordrecht 90 en ik daar voetbalde. Als je in teamverband speelt en werkt zijn er zoveel leuke en mooie dingen die je meemaakt dat ik er niet zomaar 1 kan benoemen.

3 Doe je iets om in conditie te blijven en zo ja wat?
    Nee niet echt. Dat zou wel wat beter kunnen. Ik wandel zo af en toe en soms voetbal ik mee op de trainingen.

4 Wat doe je nu je bijna niet meer naar buiten mag?
    Ik werk op dit moment van huis uit. Dat is best wennen. Je mist je collega's en ik ben niet zo goed in de vergaderingen via de webcam. Ik loop 's avonds graag met een maat een blokje om met de hond. Verder ben Ik veel bezig met voetbaltrainingen maken en hou ik van Netflix kijken.

5 Heb je nog een boodschap voor de leden van Dubbeldam?
    Allereerst, zorg goed voor jezelf en je medemens in deze moeilijke tijd.
    We verheugen ons erop om na deze moeilijke tijd, waarin het virus heerst, weer met volle bak van de club te kunnen gaan genieten en hopen dat we komend seizoen met zijn allen iets moois gaan neerzetten bij Dubbeldam!

Gr Ries Fok.

Hieronder nog een viertal foto’s: allereerst met Simone en Jordi, vervolgens tijdens een training en twee keer bij een wedstrijd.