• Het is een vertrouwd beeld voor veel Dubbeldammers: Paul Wols aan de bar met zijn maatje Rik Klootwijk en altijd omringd door veelal jonge spelers. Onder het genot van een biertje worden herinneringen opgehaald en probeert Paul vaak nog spelers te regelen voor de Zondag 2.
    Paul heeft bij veel clubs getraind en is met recht een Bekende Dubbeldammer in Dordrecht.

Beste vrienden van de vv Dubbeldam

Ook Paul Wols hebben ze gevraagd om mijzelf eens voor te stellen. Ben bijna 63 jaar, getrouwd met Ria, blij met Amanda en Pim, blij met Dennis en Talitha en de kleinkinderen Tess en Lynn. Momenteel werkzaam bij het UWV.

Op mijn twaalfde jaar ben ik lid geworden bij de vv Dubbeldam. De jeugd voetbalde toen nog aan de Dubbelsteijnlaan (MOK veld).
    Ik begon in het C elftal waar we direct kampioen werden, dat was niet het enige hoogtepunt, want in de hogere leeftijdsgroepen werden we regelmatig kampioen.
    Voetbalde al vrij vroeg in het eerste, maar dat heb ik maar een aantal jaren volgehouden want met de discipline nam ik het niet zo nauw.
    En half 3 voetballen vond ik maar niks, was de derde helft te kort. Wel jaren tot mijn 43e in het 2e en lagere elftallen gevoetbald, waarbij diversen kampioenschappen meegemaakt. Destijds ben ik rond mijn dertigste jaar begonnen als trainer bij het C1 elftal van Dubbeldam.

Daarna diversen keer de A1 getraind, het tweede elftal, B-selectie en hoofdtrainer geweest bij diversen clubs waaronder Stadspolders, Wieldrecht, RCD en SSW.
    Momenteel ben ik nog trainer van het tweede elftal van Dubbeldam op zondag, maar het is bekend dat we niet meer voetballen dit jaar.

Voetbal je zelf of doe je zelf aan een sport?
    Nee, met een kunstknie en 2 nieuwe heupen wordt dat hem niet.

Wat is het leukste dat je als sporter of in je werk ooit heb meegemaakt?
    Als trainer van SSW in de derde klasse dat we wonnen bij RCD met 1-2 en dat Tonnie van Kooten, destijds 15 jaar, de winnende maakte.
    En natuurlijk het kampioenschap met het 2e elftal afgelopen seizoen, waarbij we dit seizoen gewoon in de eerste klasse gehandhaafd zijn.

Doe je iets om in conditie te blijven en zo ja wat?
    Nee,helemaal niets.

Wat doe je nu bijna niet meer naar buiten mag?
    Gelukkig heeft mijn dochter Amanda met Pim pas een huis gekocht, dus ben ik met mijn vrouw daar vaak te vinden. Wij komen onze tijd wel door.

Heb je nog een boodschap voor de leden van de vvDubbeldam?
    Ik spreek de wens uit dat een ieder door deze moeilijke tijd heen komt, let op elkaar en let zeker op de ouderen onder ons.
    En als alles weer normaal is maken we net als elke week er weer een feest van.