• Marco Stam heeft gevoetbald bij EBOH en is nu als wethouder verantwoordelijk voor onze nieuwbouw, wat maar niet uit de verf lijkt te komen.
    Voldoende ingrediënten om niet te reageren op de vraag die door ons ook aan hem gesteld is, maar Marco heeft juist bijzonder sportief gereageerd en echt de tijd genomen om antwoord te geven op onze vragen. Grote klasse van onze wethouder.

Wat doe je bij Dubbeldam, voetballen of iets anders?
    Ik voetbal niet bij Dubbeldam. Sterker nog, ik heb jarenlang aan de ‘overkant’ gevoetbald. Maar ik ben de laatste twee jaar als bestuurder van de gemeente wel betrokken bij de ontwikkeling van een nieuw clubhuis voor jullie mooie vereniging Dubbeldam.
    Een andere vraag is wat je hier leuk aan vindt…….Nou, dat is soms best wel lastig en lang niet altijd leuk. Maar dit zit vooral aan ‘onze’ kant. Het leuke wat er wel aan vastzit is om de vastzittende situatie te doorbreken. En ik denk dat we dit in december hebben gedaan door te gaan voor een nieuw clubhuis los van Movado en de tafeltennis.
    Wat ook leuk is dat is toch wel de normaal menselijke houding van jullie voorzitter in het proces. Hard en direct, maar wel transparant en eerlijk. En daar hou ik ook wel van.

Wat is het leukste dat je bij Dubbeldam ooit heb meegemaakt?
    In mijn tijd als voetballer: winnen met EBOH bij jullie ……. Maar dat zouden jullie wel niet zo waarderen……..

Doe je iets om in conditie te blijven en zo ja wat?
    Ik probeer zoveel als mogelijk te wandelen en of te fietsen. Daarnaast veel lopen om boodschappen te doen. Ook voor mijn moeder omdat die met 87 tot de risicogroep behoort en zelf niet meer naar buiten mag.

Wat doe je nu je bijna niet meer naar buiten mag?
    Als bestuurder zit ik bijna de gehele dag nu op MS Teams om te overleggen met de organisatie, regio collega’s en andere partijen. Twee keer per week komen we wel bij elkaar als college.
    De afgelopen weken zijn bijna nog drukker geweest dan normaal omdat we alles in beeld moeten brengen welke problemen deze situatie met zich meebrengt. Dat gaat dan o.a. over de kwetsbaren onder ons, ondernemers en ook sportverenigingen. Daarnaast lopen de gewone ‘dossiers’ zoals jullie clubhuis ook gewoon door.

En als ik dan tijd over houdt dan zet ik lekker een cd of dvd op. Ik ben een rocker in hard en nieren en kan daar ook uren van genieten. En natuurlijk ook thuis met het gezin praten. Onze dochter is met spoed terug verhuisd uit Duitsland, anders had ze daar ‘vast’ gezeten op afstand. En onze zoon werkt als huisarts midden in Brabant in Tilburg. Zware tijd daar door menselijke omstandigheden en de werkdruk.

Wat ik wel mis zijn de contacten met de mensen op straat en in de wijken waar ik normaal gesproken wel ergens te vinden ben.

Wat wil je nog kwijt aan alle Dubbeldammers?
    Let vooral op jezelf, gezin, ouders en vrienden en blijf gezond. Dat is het belangrijkste! En voor de komende tijd; hou dit vol. En ook in deze periode zie je dat jullie vereniging er alles aan doet om jullie betrokken te houden. En als alles weer achter de rug is, hoe lang dat ook moge duren, realiseer je dan dat je lid ben van een schitterende vereniging die op alle fronten jullie steun en hulp nodig hebben en verdienen.
    Ondertussen gaan wij door met de planvorming voor een nieuw clubhuis voor jullie prachtige vereniging. En ondanks dat er wantrouwend naar de politiek wordt gekeken, wat ook begrijpelijk is trouwens, draag ik jullie een meer dan warm hart toe als een van de grootste voetbalverenigingen van ons eiland en gaan we er voor om jullie een mooie goed toekomst te bieden in een mooi complex.