• We zijn al even bezig met deze rubriek en misschien vraagt u zich af of het verboden is voor vrouwen om te reageren. Gelukkig is niets minder waar, maar tot enkele jaren terug was voetbal echt een mannensport en hoewel we gelukkig steeds meer meiden en vrouwen zien voetballen, wachten we nog steeds op aanmeldingen van onze vrouwelijke voetballende leden.
    Vandaag is Jolanda Schmitz aan het woord, grote kans dat u haar kent, misschien niet van naam, maar dan wel van gezicht. Ze staat namelijk vaak in de keuken of achter de bar bij Dubbeldam. Altijd even hartelijk en goedlachs en natuurlijk bereid om als eerste vrouw het goede voorbeeld te geven.

Ik ben Jolanda Schmitz, getrouwd met Martin en moeder van drie zonen die bij Dubbeldam voetballen.
    Achtereenvolgens Kelvin bij de Zaterdag 5, Ricardo bij de 19-4 en Dylan bij de 13-2.
    Op zaterdagen, maar ook door de week, ben ik regelmatig bij Dubbeldam te vinden; is het niet langs de lijn tijdens de trainingen en wedstrijden, dan wel als vrijwilliger in de keuken en achter de bar.
    Laat ik overigens gelijk maar van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat een club, en het maakt echt niet uit welke, niet zonder vrijwilligers kan. Dus mensen, voor het volgende seizoen, geef je op om ook zo je steentje bij te dragen.

Ik geniet wekelijks van mijn kinderen in het veld en probeer ook als het programma het toelaat bij allemaal te kijken. Soms zie ik niet alles, want zoals de meeste van jullie weten, praat ik ook graag en mis daardoor wel eens een doelpuntje.
    Bij deze wens ik dat we allemaal gezond door deze rare tijd heen komen en dat we elkaar weer gauw bij de club zien.