• Jeroen Kok heeft niet alleen bij Dubbeldam zijn sporen meer dan verdiend, maar hij heeft ook bij Groote Lindt in de hoofdklasse mogen spelen. Jeroen geeft uitgebreid antwoord op onze vragen en heeft enkele prachtige zwart-wit foto’s meegestuurd.

Voetbal je zelf of doe je aan een andere sport?
    Wat een leuk initiatief van Rick en Johan om in deze gedwongen voetballoze periode contact te houden met de leden en het Dordtse voetbalwereldje.

Ik ben in 1980 begonnen met voetballen in de jeugd bij v.v. Dubbeldam en ik debuteerde op mijn 17e, gelijktijdig met Dicky van der Net, in Zondag 1.
    In totaal heb ik zes seizoenen in het eerste van Zondag I gespeeld en nog 1 seizoen bij ZVV Hans Mol Sport in de zaal.
    Voor het seizoen 97-98 werd ik benaderd door v.v. Groote Lindt om daar te komen spelen, zij waren net gepromoveerd naar de Hoofdklasse, wat op dat moment het hoogste amateurniveau van Nederland was. Deze geweldige kans wilde ik pakken en het spelen op zaterdag was een mooie bijkomstigheid.

Na omzwervingen bij ’s-Gravendeel (1 jaar) en wederom Groote Lindt (2 jaar) ben ik op mijn 29e gestopt met voetballen. Na 1 jaar heb ik nog een jaar bij Dubbeldam Zaterdag I gespeeld, samen met een aantal jongens die overkwamen van Oranje Wit en jongens waar ik nog mee in Dubbeldam Zondag I had gespeeld.

Ik voetbal zelf nog één keer per jaar met oud-Groote Lindt op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar tegen het eerste elftal, verder doe ik aan Bootcamp en probeer ik minimaal 1x per jaar te gaan snowboarden.

Wat is het leukste dat je als sporter ooit heb meegemaakt?

1. Mijn debuut in Zondag 1 onder Wil Kwast in een jonge ploeg met veel jongens waar ik ook al in de A1 had gespeeld.
    2. Kampioenschap Dubbeldam Zondag 1 in 1994 onder Ron Rietbroek (‘geweldige trainer’).
    3. Het spelen in de Hoofdklasse A waar we werden ingedeeld bij ASWH, Kozakken Boys en alle ploegen uit de Bollenstreek. Het spelen tegen deze ploegen en voor gigantisch veel publiek was een fantastische ervaring. Helaas kwamen we als ploeg wel wat tekort op dit niveau, maar De Lindt is vergelijkbaar met Dubbeldam, een hele gezellige vereniging.
    4. Kampioenschap Dubbeldam Zaterdag 1 in 2004. Leuke bijkomstigheid is dat ik in beide kampioenswedstrijden scoorde.
    5. Verder waren alle trainingskampen een feest

Doe je iets om in conditie te blijven en zo ja wat?
    Ik sport nog steeds, dit heb ik ook nodig om fit te blijven. Jarenlang heb ik 2-3x per week Bootcamp trainingen gevolgd en sinds een klein half jaar doe ik deze zelf met behulp van een app. Ook heb ik thuis een bokszak, waar ik geregeld op train.

Wat doe je nu je bijna niet meer naar buiten mag?
    Iedere werkdag start ik met een half uur trainen variërend hardlopen, bootcamp of kickboksen.
    Mijn geluk is dat ik al 20 jaar vanuit huis werk, dus in dat opzicht is er qua ritme gelukkig niet heel veel veranderd.
    Ik heb twee bedrijfjes, met het ene bedrijf doe ik consultancy werkzaamheden en het andere bedrijf exploiteert professionele was- en droog- en afwasautomaten.
    Helaas is ook bij mij veel werk stil komen te vallen, waardoor ik maar de tuin ben begonnen op te knappen.

Heb je nog een boodschap voor de leden van Dubbeldam?
    Het is een vreemde tijd. Laten we allemaal de regels van het RIVM blijven volgen, zodat we het ziekenhuispersoneel zoveel mogelijk ondersteunen en ontlasten.
    Blijf verder gezond en zorg goed voor jezelf en familie.

De foto boven dit artikel en de eerste hieronder zijn gemaakt toen Jeroen bij Groote Lindt speelde, daaronder een foto van Jeroen bij Dubbeldam Zondag 1 en daaronder twee foto's van het kampioenschap van onze Zondag 1 in 1994