• Tegenwoordig is Ben Kinds Hoofd Jeugdopleiding bij FC Dordrecht en met enige regelmaat zien we hem voorbijkomen als hij weer een jong talent mag verwelkomen bij onze BVO. Als keeper heeft hij bij veel verenigingen onder de lat gestaan.
    We zijn er trots op dat Ben tijd heeft vrijgemaakt om wat voor ons op papier te zetten.

Voetbal je zelf nog of doe je aan een andere sport?
    Ik voetbal zelf nog 1x per week in de zaal met vrienden bij WIA in Rotterdam. Verder ben ik een fanatiek Mountainbiker. Dit doe ik minimaal 1x per week, door heel het land en met name de Utrechtse Heuvelrug. In de zomermaanden Mountainbike ik vaak in de Alpen of andere hooggebergtes in Europa.

Wat is het leukste dat je als sporter of in je werk ooit heb meegemaakt?
    Het leukste wat ik als sporter mee heb gemaakt is dat ik in de 017 jeugd van Feyenoord op een toernooi in Noord Spanje tegen mijn droomclub F.C. Barcelona heb mogen spelen en wij die wedstrijd ook nog met 1-0 wonnen.
    Het leukste wat ik met mijn werk heb meegemaakt is dat ik dit jaar mijn debuut als hoofdtrainer in het betaalde voetbal heb mogen maken met FC Dordrecht tegen Roda JC uit, en dat ik toegelaten ben tot de cursus UEFA Pro.

Doe je iets om in conditie te blijven en zo ja wat?
    Om in conditie te blijven doe ik momenteel 1x per week hardlopen en 1 tot 2 x in de week mountainbiken.

Wat doe je nu je bijna niet meer buiten mag?
    Nu ik bijna niet meer naar buiten mag, werk ik veel vanuit huis voor FC Dordrecht als HJO. Verder volg ik al een tijdje pianoles en ben ik begonnen met een cursus Spaans.

Heb je nog een boodschap voor de leden van Dubbeldam?
    Ik zou de leden van Dubbeldam net als iedereen willen adviseren om in deze rare tijd aandacht te besteden aan zaken waar je normaliter misschien minder tijd voor hebt of vrij maakt. Denk aan het verbreden van je interesses, oppakken van studies, zorgen dat je in beweging blijft en letten op je eetpatroon. Zorg er met zijn allen voor dat je zodra het normale leven weer opgepakt wordt kan terug kijken op een zinvolle periode waarin je als mens ondanks de omstandigheden toch gegroeid bent en je vol goede moed en in goede gezondheid er weer tegen aan kan.

Op de foto hieronder heet hij Vince Bruystens van harte welkom bij FC Dordrecht.