• Het is de dag na vrijdag de dertiende en de organisatie van de kerstmarkt weet zeker dat het ongeluk onze mooie stad wat later zal treffen. Bij het schrijven van dit verslag is onze binnenstad nog niet verwoest, maar dit kan elk moment gebeuren, dus wees gewaarschuwd en ga zeker vandaag niet naar de kerstmarkt.

De velden bij Dubbeldam waren te doordrenkt van het regenwater, zodat er maar een enkele wedstrijd doorgaat vandaag en gelukkig is één daarvan die van onze mannen tegen DIA. Bij minimaal een gelijkspel eindigen we bij de eerste zes, wat zou betekenen dat we in het voorjaar in een zwaardere competitie ingedeeld zullen worden. Volgens de trainer van DIA is het systeem van de KNVB echter compleet anders en gaat het om de behaalde winstpunten in vergelijking met alle andere 17-1 teams in de regio.
    Hoe dan ook, na de winst op Wieldrecht staan onze mannen gewoon keurig vierde en gelukkig kan Lorenzo weer gewoon vlaggen vandaag, tenminste als hij er is. Davey schijnt tijdens het stappen ergens gehoord te hebben dat hij er wellicht niet is en tot grote vreugde en blijdschap van Marco mag uw verslaggever vandaag weer laten zien dat hij de nodige moeite met de ingewikkelde spelregels heeft.

Onze achterhoede traint op het buitenspel zetten van de tegenstander en het appelleren voor buitenspel lukt al heel goed, maar te vaak wordt de tegenstander aan de verkeerde kant gedekt, waardoor het dan net geen buitenspel is, zoals bij het eerste tegendoelpunt, waar de aanvaller van DIA precies op tijd wegloopt.
    De 0-1 is een bijzonder vreemde stand in een wedstrijd waarin Dubbeldam gewoonweg de beste is en vooral Xander al enkele grote kansen heeft gehad. Het is Xander die scoort, waarbij de bal via de binnenkant van de paal binnenrolt. Ook het tweede doelpunt komt op naam van Xander en dan is het Luuk die voor 3-1 zorgt.
    Er lijkt geen vuiltje aan de lucht, we geven amper iets weg en als de bal hoog in de zestien komt, is het Vincenzo die de bal prachtig verlengt en onbedoeld de stand op 3-2 brengt.

Met deze ruststand en de wetenschap dat DIA gebrand is op een goed resultaat, weten we dat ons nog een pittige tweede helft wacht. Ook deze wedstrijd zien we trouwens Petra met haar fototoestel langs de lijn lopen en we zijn benieuwd of we ook de dreigende luchten en de heerlijke regenbui in de tweede helft nog voorbij zien komen op de foto’s.

In de tweede helft wordt Xander in de zestien gevloerd en de bal wordt op de stip gelegd. Als de bal door Xander ingeschoten is, rennen alle Dubbeldamspelers naar de dug-out voor een foto of iets dergelijks. DIA vindt zowel dat het geen penalty was en ze ergeren zich aan dit vreemde feestgedrag. Als reactie zetten de spelers van DIA een tandje bij en terwijl de eerste regendruppels beginnen te vallen, wordt het steeds meer een echte wedstrijd, waarin DIA alsmaar dichterbij ons doel komt.

De aanvallers van DIA zijn razendsnel en te vaak troeven ze onze verdediging af, waardoor een doelpunt niet kan uitblijven, maar ook het derde doelpunt van DIA wordt gescoord door een Dubbeldammer, dit keer is het Thompson die scoort. Als Marco even later knap redt, is de rebound voor DIA en staat het zowaar 4-4.
    Beide elftallen blijven vol voor de overwinning gaan en zo zien we dat een vlammend schot van Dubbeldam knap over wordt getikt door de keeper en aan de andere kant krijgt een aanvaller van DIA dé kans op de 5-4, maar zijn schot voor open doel gaat huizenhoog over.
    Zo eindigt deze wedstrijd, waar de twee ploegen wel hard werkten, maar niet wisten te imponeren in een doelpuntrijk gelijkspel.

Omdat RWB verloren heeft van The White Boys blijven we dus zowel DIA als RWB voor in de eindstand; Bavel heeft gewonnen van Rijen, waardoor onze mannen uiteindelijk vijfde zijn geworden in deze competitie, een mooie klassering.
    In een competitie waar veel ploegen aan elkaar gelijk waren, hebben onze mannen zich goed geweerd en we hebben veel mooie wedstrijden gezien. Bij de eerste wedstrijden was het nog duidelijk zoeken naar het goede gevoel en werden er onnodige gele en rode kaarten gepakt. Bij de laatste wedstrijden stond er een hecht team op het veld en hebben onze mannen hun plekje bij de best zes meer dan verdiend. Onze trainers Davey en Jordy hebben in een paar maanden veel voor elkaar gekregen.

Voor onze 17-1 zit het najaar erop, na de winterstop zien we wel wie onze tegenstanders worden en uw verslaggever wenst iedereen fijnen kerstdagen en natuurlijk een heel goed 2020.